Klacht POSTNL: PostNL weigert keer op keer het restitutieformulier aan te bieden

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 643881
Gebruiker
postnltriest
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Een medewerker van PostNL verwees mij naar de website voor het restitutieformulier voor teruggave van de verzendkosten na het kwijtmaken van mijn pakket. Dit formulier is onvindbaar. Vervolgens hierover een klacht ingediend hier. Wederom weigert PostNL mij dit formulier te geven. Een hoop woorden, maar PostNL weigert mij linksom en rechtsom dit formulier aan te bieden. Ik word afgewimpeld met een chatbot die voor geen meter functioneert, of met een inhoudsloze klachtreactie. Mijn vraag voor de zoveelste keer: kunt u mij dit formulier opsturen danwel mij een directe LINK sturen? En nee, u heeft geen barcodes of geboortedatum nodig, ik wil gewoon nu hoppakee dat stomme formulier. U bent hiertoe verplicht. Ik heb hier recht op. Zonder onnodige onzinvragen. Zonder niet-functionerende chatbots. Gewoon een pdf danwel een directe link. Kunt u dat? Of krijg ik nu weer lege kulantwoorden?

Gewenste oplossing

Stuur het formulier of de link naar het formulier, zonder niet-functionerende chatbots of onzinvragen.
Geboden oplossing
n.a.v. klacht WEER met de ks gebeld, en WEER met onzinredenen afgewimpeld
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een link wil ontvangen om vergoeding van de verzendkosten te ontvangen van een zoekgeraakt pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    In tegenstelling tot de informatie die u heeft ontvangen is het niet mogelijk om restitutie online aan te vragen voor een zending welke niet is aangekomen. Dit betekent niet dat een vergoeding is uitgesloten maar de vermissing zal door ons bevestigd moeten worden middels een onderzoek welke is opgestart.

    Wanneer uit het onderzoek blijkt dat de zending zoek is geraakt dan kunnen wij een verzoek tot het restitueren van de verzendkosten doen.

    Het is dus van belang dat u de vermissing meldt bij onze klantenservice zodat er een officieel onderzoek kan plaats vinden. Via www.postnl.nl/klachtindienen vindt u meer informatie over de manieren waarop u ons kunt bereiken voor het melden van uw ervaring.


    Mijn oprechte excuses voor het ontstane ongemak.


    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen