Klacht POSTNL: PostNL weigert pakket mee te geven op vertoon geldig legitimatiebewijs.

LnvanderHoek

PostNL afhaalpunten blijven weigeren mij m’n pakketjes mee te geven op vertoon van een buitenlands rijbewijs. Zij geven aan dat het met een Nederlands rijbewijs of Nederland of buitenland paspoort of ID-kaart kan, maar niet met een buitenlands rijbewijs, omdat hun systeem dit niet aan kan. Toen ik al eerder hier eens over een klacht wilde indienen kon dit niet, omdat ik mijn pakketje toen al opgehaald had met mijn paspoort. Omdat PostNL niet op hun afhaalkaartje aangeeft dat ik me in dit geval moest legitimeren denk ik er niet aan om mijn paspoort mee te nemen. Ik vind dat als ik dit rijbewijs zelfs kan gebruiken om mee te stemmen en het voor politie en regering een geldig legitimatiebewijs is, PostNL dit niet kan doen.

Ik wil dat PostNL het systeem gaat aanpassen zodat mensen met een buitenlands rijbewijs pakketjes kunnen ophalen zonder gedoe.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het ophalen van uw zendingen met een buitenlands rijbewijs. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Op uw afhaalbericht leest u of u zich dient te legitimeren voor het in ontvangst nemen van uw zending. Op het afhaalbericht staat ook welk legitimatiebewijs u mag gebruiken. Geldige legitimatie bewijzen zijn: Paspoort, Nederlands rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart, Europese identiteitskaart, Nederlands vreemdelingen document (niet geldig voor afhalen persoonlijk geadresseerde zendingen (Brief Met Legitimatie)). De medewerker van de afhaallocatie noteert het documentnummer van het legitimatiebewijs of maakt een scan van de barcode van het rijbewijs (model bankpas).

Het is dus niet mogelijk om uw zendingen op te halen met een buitenlands rijbewijs.