Klacht POSTNL: PostNL weigert restitutie vindbaar te maken

postnltriest

PostNL weigert restitutie van de verzendkosten toegankelijk te maken op de website. Ik heb hier recht op nadat mijn pakket na twee maanden NOG niet aangekomen is. Medewerker zegt mij dat ik dit moet aanvragen via de website. Echter godsonmogelijk te vinden. Zoekresultaten "restitutie verzendkosten" op de PostNL website: 0. Nul. Niets. Je geld aannemen kunnen ze wel, maar zodra ze het moeten teruggeven gaan ze verstoppertje spelen. Nee, ik ga niet met een infantiele chatbot lopen klooien, maak die restitutiemogelijkheid gewoon normaal vindbaar op de website! Wat een ongelofelijk sneue toestand zeg.

Geld terug.
PostNL geeft precies zoals mijn klacht al stelt inderdaad ook nu wederom het formulier niet. Een hoop woorden, maar nooit het formulier. Vinden ze lastig blijkbaar, of men geniet ervan klanten te sarren, ik weet het niet.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over mogelijkheden tot restitutie voor verzendkosten. Graag reageer ik op uw bericht.

Helaas heeft u geen barcode genoemd van de zending die volgens u nog niet is bezorgd. Een vergoeding van verzendkosten aan de afzender is niet vanzelfsprekend en alleen bij bepaalde verzendopties kan men hiervoor in aanmerking komen. Hier is eigenlijk altijd eerst onderzoek voor nodig. U geeft aan dat u het contact met Daan lastig vindt, u hoeft echter niet alle stappen te doorlopen wanneer u een vraag heeft. Zie hiervoor: postnl.nl/klantenservice/postnl-klantenservice/contact-opnemen/

Mocht u de geadresseerde van de zending zijn dan wil ik u adviseren contact op te nemen met de afzender hierover. Deze kan afhankelijk van de gekozen verzendwijze een onderzoek laten starten en u een passende oplossing bieden.