Opgelost door POSTNL: PostNL wijkt af van tijden en weigert oplossingen te bieden

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 352982
Gebruiker
Luukdw
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik kreeg vannacht een mail dat een pakket vandaag (zaterdag) tussen 16:15 en 18:45 bezorgd zou worden. Ik ben kort na 2 uur even van huis gegaan en om 14:18 heeft de postbode getracht het pakket te bezorgen. Aangezien hij een handtekening moet hebben neem ik aan dat hij het niet bij een bezorgpunt of de buren achter kan laten. Let wel, dit is 2 uur tijdsverschil.

Nu heb ik niet alleen vandaag mijn pakket niet, maar het bezorgmoment staat gepland voor maandagmiddag wanneer ik zelf niet aanwezig kan zijn net als elke andere doordeweekse dag. Ik zou het dus graag in de avonduren bezorgd willen hebben, dit kost dan weer 1,95.

Na contact met de klantenservice over de telefoon en over Twitter krijg ik te horen dat de tijd die ze geven een indicatie is en dat ze vrij zijn om daar van af te wijken en daarom niks voor mij gaan doen. Nu verwachten ze dat ik 1,95 ga betalen om het pakketje na 18:00 te bezorgen.

Wat voor zin heeft het om een tijdsindicatie te geven waarvan ze bij voorbaat stellen dat die nikszeggend is? PostNL geeft hier dus aan dat ze indicaties geven die feitelijk niks zeggen en dat zij niet geneigd zijn een ander ook maar enigszins te helpen een probleem op te lossen wat ze zelf veroorzaken.

De oplossing

Het zal te laat zijn, maar idealerwijs zorgen ze dat mijn pakket in de avond wordt bezorgd. Dit zal voor hun niet de wereld aan moeite zijn maar wel een oplossing voor een probleem dat ze zelf veroorzaken. Daarnaast geef geen tijdsindicaties af als je je er niet aan kan houden, ik kan ondanks een tijdsindicatie dus beter de hele dag thuis gaan zitten.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is dat de bezorger vroeger is langs geweest dan gepland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    U krijgt van PostNL twee tijdstippen waarbinnen uw pakket bezorgd wordt, dit noemen we een tijdsvenster. Wij streven ernaar om alle zendingen binnen deze verwachte tijd te bezorgen. Het spijt mij dat wij deze verwachting niet hebben waargemaakt. PostNL controleert PostNL zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en onderneemt actie waar dat nodig is.

    In mijn systeem zie ik dat u hier zaterdag contact over heeft gehad met mijn collega, en dat er naar aanleiding van dat contact een klacht is ingediend. Ook zie ik dat u het pakket inmiddels in ontvangst heeft genomen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Luukdw
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik heb kunnen regelen dat we het hebben kunnen ontvangen, nog steeds de meest waardeloze klantenservice.
Status
opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen