Opgelost door POSTNL: PostNL wil €2,61 innen voor post die ik ontvangen zou hebben met te weinig postzegels.

Klager

PostNL stelt onterecht dat ik rond 2 juli 2019 post heb ontvangen waar te weinig postzegels op zijn geplakt. In plaats van zelf met bewijs te komen, stuurt ze mij naar haar website om dat zelf maar uit te zoeken en moet ik intussen €2,61 overmaken aan haar, omdat de afzender voor haar onbekend is.

Het helpt als PostNL zelf de afzender benadert. En als zij de afzender onbekend is, betekent het niet dat ik automatisch voor de kosten moet opdraaien.
Ik vind het een raar dat ik verplicht wordt om naar de website gestuurd wordt om dat zelf uit te zoeken.

Geachte heer/ mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het ontvangen van een portokaart op uw huisadres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is natuurlijk nooit fijn om een portokaart te ontvangen. Ik heb voor u gekeken en ik zie dat er geen postzegels op deze brief zijn geplakt en daarom een portokaart is verstuurd. De afzender is onbekend van deze zending en daarom krijgt u automatisch deze portokaart.
    U bent als ontvangen natuurlijk niet verantwoordelijk voor de frankering van een zending. Daarom heb ik de kosten voor u afgeboekt en kunt u de portokaart als niet verzonden beschouwen.

Klager