Klacht POSTNL: PostNL wil graag Burocraat zijn

JD

Mijn Paarse Krokodil bij PostNL

Ik had begin mei iets op Marktplaats gekocht wat de verkoper per PostNL naar mij had verzonden. Toen bleek dat er niemand aanwezig was tijdens de bezorging heeft PostNL mijn pakket eerst na een afhaalpunt gestuurd en omdat ik niet binnen twee weken in staat was het pakket af te halen, stuurde PostNL het pakket naar een depot.
Nu ik, eind mei, de mededeling van PostNL in de brievenbus vond, heb ik contact met PostNL hierover opgenomen.

De reactie van PostNL: ja meneer, we hebben het pakket retour gestuurd, maar omdat de afzender niet bekend is, is het pakket in ons depot. De verzender moet contact met ons opnemen, dan versturen wij uw pakket naar de afzender.

Dit is toch echt de wereld op zijn kop, achterstevoren of hoe je ook wil noemen.
PostNL wil het pakketje wel naar de verzender sturen, maar niet naar de ontvanger.
De medewerker waarmee ik hierover contact heb gehad, was op geen wijze in staat begrip op te brengen en kon deze kromme handelswijze van PostNL op geen wijze uitleggen.

POSTNL, stuur mij gewoon het pakketje toe! klaar!

Volgens mijn gegevens heeft de afzender inmiddels contact opgenomen met PostNL. Een onderzoek naar de zending is alleen mogelijk door de afzender omdat deze opdrachtgever is van PostNL. De afzender heeft PostNL betaald voor de verzending. Er zal binnen 5 werkdagen contact met de afzender worden opgenomen door één van mijn collega's van het onderzoeksteam. De afzender kan eventueel aangeven dat de zending weer bij u afgeleverd moet worden.

Ik raad u aan om hierover in contact te blijven met de afzender. De afzender kan u eventueel van nieuwe informatie voorzien.

JD
Verzender/verkoper heeft contact met PostNL op moeten nemen. Mevrouw van PostNL zegt een onderzoek op te starten. Ja en dan? Het had al lang opgelost kunnen zijn!