Klacht POSTNL: PostNL zorgt er niet voor dat een aangetekende brief ook daadwerkelijk wordt bezorgd.

Status
content Niet opgelost
Klachtnummer
# 347295
Gebruiker
Sjeng
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik heb een aangetekende brief verstuurd naar iemand. Het gaat om een geschil, en ik wil dat de persoon in kwestie deze stukken ook daadwerkelijk in ontvangst neemt. Dus aangetekend verstuurd. Geadresseerde was niet thuis op het moment van bezorging door PostNL. Maar in plaats van de dag erna terugkomen, heeft PostNL nu een nieuw beleid. De postbode doet een briefje in de bus, met de mededeling dat er een aangetekende brief voor meneer klaarligt op een afhaalpunt. Meneer leest dit, en voelt de bui al hangen, dus gaat deze aangetekende brief niet ophalen. Na 2 weken stuurt PostNL de brief doodleuk terug naar mij. Ik neem contact met ze op hierover, en ik krijg enkel te horen dat ze hier niets aan kunnen doen. Waarom betaal ik dan €8,40 voor een aangetekend schrijven?

Gewenste oplossing

Ik wil dat PostNL dit beleid aanpast, en er voor zorgt dat een aangetekende brief ALTIJD bij de geadresseerde wordt overhandigd en afgetekend voor ontvangst. Daar betaal je immers voor.
Geboden oplossing
De afhandeling van de klacht op zich is goed en snel, maar de klacht in kwestie is niet naar tevredenheid opgelost. Helaas is het beleid van PostNL dat een aangetekende brief niet persoonlijk aangeboden hoeft te worden door de postbode. Ik vraag me dan af wat het nut van deze service is.
Status
niet opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw aangetekende brief. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap dat u de brief met een reden aangetekend heeft verzonden maar PostNL is natuurlijk geen deurwaarder. Als een aangetekende zending niet aan de deur afgeleverd kan worden zal deze na de tweede bezorgpoging bij een afhaallocatie worden afgeleverd waar de geadresseerde het poststuk kan afhalen. PostNL kan een geadresseerde hierin niks verplichten. De geadresseerde mag de zending namelijk ook aan de deur weigeren. Spijtig genoeg kan ik u hierin niet van het gewenste antwoord voorzien.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen