Klacht POSTNL: postpakket komt niet compleet aan

Anneophuis

ik heb iets gekocht van marktplaats. De afzender heeft het pakket in 2 dozen (samengevoegd middels veel ductape) opgestuurd. Helaas heb ik maar 1 van de 2 dozen ontvangen dus niet compleet. Ik vraag mij af hoe er met pakketten wordt omgegaan. Ik heb gebeld met postnl maar die geeft aan niets te kunnen doen. De afzender is verantwoordelijk. Ik heb contact gehad met de afzender maar het pakje blijft spoorloos.
Het pakketje is in Arnhem op de post gegaan en moest een ritje afleggen naar Enschede. de code: 3SKABA159007445.

ik hoop dat het pakketje boven water komt. Inhoud: Thermostaatkraan, douche kop en slang van Grohe.

HELP

Geachte heer, mevrouw Ophuis/Rozema,

Uit uw bericht begrijp ik dat u uw zending voor de helft heeft ontvangen. Ik snap dat dit heel erg vervelend is.

Het wordt niet aangeraden om een pakket met ductape aan elkaar te plakken. Tijdens de sortering gaan de pakketten over een band die een redelijke snelheid heeft. Daarom kan het voorkomen dat de pakketten losraken van elkaar.

Het is een zeer spijtige situatie, ik zie dat de afzender een melding heeft gemaakt aan de hand van uw half aangekomen zending. Aan de hand hiervan is actie ondernomen maar helaas is de zending verstuurd als standaard pakket waar verder geen verzekering op zit.

Lotte
    PostNL Klantenservice.
    Anneophuis
    Dus het lijkt nu de fout te zijn van de verzender, omdat hij/zij het met duc tape heeft gebruikt?

Het is erg vreemd dat het pakket niet gevonden is, verkeerd plakken houdt toch niet in dat het verloren raakt?

Voor mij voelt dit als een POST NL die onbetrouwbaar is.
    Geachte heer/mevrouw Ophuis/Rozema,

Bedankt voor uw reactie. Deugdelijke verpakking van een zending is inderdaad de verantwoordelijkheid van de afzender. Er is navraag gedaan bij verschillende afdelingen maar helaas is daar de zending niet aangetroffen. Omdat het hierbij gaat om een onverzekerde zending is verder onderzoek of een vergoeding helaas uitgesloten. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar