Klacht POSTNL: Postpakket niet bezorgd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 299683
Gebruiker
T. Nijssen
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Een brievenbuspakket is bezorgd in een leegstaand pand aan de overkant. De aangedragen oplossing vanuit PostNL is en excuuskaart met de contactgegevens van de makelaar. Klantenservice geeft aan dat het niet de verantwoordelijkheid van PostNL is om dit probleem op te lossen.

De oplossing

Het lijkt me niet onredelijk om PostNL te vragen het probleem op te lossen door het pakket terug te vinden (ze weten waar het is kwijtgeraakt en hebben zelf de contactgegevens) of als dat teveel moeite is, de schade die door hun veroorzaakt is, te vergoeden.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Nijssen,

    Bedankt voor het plaatsen van een bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat een pakketje niet op uw adres is bezorgd. Hierover het volgende.

    Wat akelig dat uw pakket bij een leegstand pand aan de overkant is bezorgd. Mijn oprechte excuses voor al het ervaren ongemak. Is deze zending met een trackingcode verstuurd? Zo ja; kan u mij deze trackingcode toesturen?

    In afwachting van uw reactie verblijf ik.

    Met vriendelijke groet,
    Sandra
    PostNL


  2. Auteur
    T. Nijssen
    Datum
    Beste Sandra, Helaas is er geen track&trace code; het ging om een pakket dat door de brievenbus past. De postbezorger heeft daarna een kaart in onze bus gedaan met de mededeling dat we het in dat pand konden ophalen en dat we met de makelaar contact op moesten nemen.

    Ik wacht graag op een oplossing/ verdere reactie.

    Groet, Taco
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Taco,

    Bedankt voor uw reactie. Uit uw bericht begrijp ik dat deze zending zonder een trackingcode is verstuurd. Hierover het volgende.

    Sorry voor al het ervaren ongemak. Zonder trackingcode is een zending niet verzekerd. Dit betekent ook dat er geen onderzoek opgestart kan worden om te achterhalen wat er precies met uw pakje is gebeurd. Volgens de Algemene Voorwaarden zijn wij in deze situatie niet aansprakelijk voor eventuele vervolgschade: https://www.postnl.nl/algemene-voorwaarden/ Naar aanleiding van contact met de klantenservice is er een klacht hierover aangemaakt onder casenummer 04493140. Alles is intern besproken om herhaling in de toekomst te voorkomen. De afzender, onze (betalende) opdrachtgever kan zorgen voor een passende oplossing of u kan opnemen met de verhuurders van pand dat leeg staat.

    Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Sandra
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
T. Nijssen
Datum
Uiteindelijke oplossing
PostNL is van mening dat het (conform hun voorwaarden) niet hun verantwoordelijkheid is als ze post kwijtraken. Dit ondanks dat het vaststaat dat ze verwijtbaar zijn dat de post in een leegstaand pand is bezorgd. "het is aan de ontvanger of de verzender om dit op te lossen". Bizar dat PostNL geen verantwoordelijkheid neemt voor de diensten die ze leveren.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen