Klacht POSTNL: poststuk "zoekgeraakt"

# 194754
Erik

ik heb een item verstuurd naar de VS t.w.v. €250 via Postnl en kreeg van het postagentschap het advies dit te versturen als aangetekend. Postnl raakt het kwijt en wil mij nu maar €50 vergoeden. ik heb onderzoek laten doen en levert niets op. vervolgens vele mailtjes gepleegd, maar nog niets. Postnl spreekt steeds over het feit dat ik dit had moeten versturen als brief met verzekerservice, maar dit was niet mogelijk volgens het agentschap in de software van Postnl. Het staat ook in de folder van Postnl dat zij de optie hebben om brieven te versturen met verzekerservice, maar bij navraag bij het agentschap bleek dit dus niet te kunnen.
ik wil graag schadeloos worden gesteld voor het feit dat Postnl mijn poststuk is "kwijtgeraakt" die ik te goeder trouw bij Postnl heb gegeven.

schadeloosstelling in de vorm van €250

Geachte heer Steen,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat een door u verzonden zending niet is aangekomen bij de geadresseerde in de Verenigde Staten. Ik vind dit erg spijtig om te vernemen en bied u hiervoor mijn excuses aan. Graag geef ik u een toelichting.

Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat u volgens de geldende voorwaarden in aanmerking komt voor een vergoeding van 50 euro. U dient zelf voor verzending van een pakket of brief het initiatief te nemen door u in te lezen in de voorwaarden van de betreffende producten. Op onze website zijn onze Algemene Voorwaarden te raadplegen, onze klantenservice stuurt op verzoek één en ander toe. Ik begrijp uw teleurstelling over de afhandeling van uw melding. Tot mijn spijt kan ik de uitkomst van het onderzoek en het antwoord van de onderzoeksafdeling niet veranderen. Ik adviseer u dan ook contact op te nemen met de geschillencommissie. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    Erik
    ik accepteer niet dat wanneer mij verkeerd advies is gegeven door u, ik nu gedupeerd ben. het is al een SCHANDE dat een poststuk "kwijtraakt"!!! ik verdenk medewerkers van Postnl ervan dat zij bewust poststukken kwijtraken, zeker gezien het feit dat na een beetje googelen ik ZEKER niet de enige ben!ik verwacht dan ook dat Postnl haar verantwoordelijkheid neemt en mij schadeloos stelt vanwege slecht advies en haar nalatigheid.
    Geachte heer Steen,

Zoals mijn collega reeds heeft aangegeven is het niet mogelijk om de uitslag van het onderzoek te veranderen of het onderzoek te heropenen. Als u bezwaar wilt opmaken dan kunt u contact opnemen met de geschillencommissie. Ik kan u in deze kwestie verder niet meer van dienst zijn. Uiteraard betreur ik dit voorval ten zeerste.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    Erik
    volgens bronnen raakt er bij Postnl dagelijks zeer veel post "kwijt". iets waar Postnl niet de verantwoording voor neemt. in plaats daarvan kun je het ondernemersrisico dat Postnl heeft afkopen met een verzekering en zelfs dat is niet goed geregeld bij deze organisatie. je geeft je poststuk(ken) te goeder trouw aan een bedrijf en deze wordt zeer beschaamd. bovendien wordt dit gezien de reactie als zeer normaal beschouwd en koopt men dit af met een luttele €50 euro. geen reclame meer door mij!