Klacht POSTNL: Poststukken komen niet volgens app

sad Niet opgelost
L

In de POSTNL app staat regelmatig dat er op dag X zoveel post binnen gaat komen inclusief foto van de post (of anders uitgegrijsd vlak). Echter vandaag al voor de 3e mee gemaakt, dat POSTNL aangaf dat er vandaag 3 poststukken zouden komen en er vervolgens maar 2 verschijnen.

Postnl toont alleen poststukken in de app die op dag X komen, als ze ook daadwerkelijk op dag X komen.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u regelmatig poststukken niet ontvangt. Ik kan me voorstellen dat dit erg teleurstellend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De app geeft een verwachte bezorgdatum aan, maar de post mag er bezorgdagen (di-za) over doen. De foto's worden gemaakt in het eerste sorteercentrum waar de post ontvangen wordt. Voor Buitenlandse post is dit in Amsterdam. Vaak moet de post eerst nog langs een ander sorteercentrum voor dat de post bezorgd kan worden. Hier kan nog wel eens een vertraging ontstaan.

- Hoeveel poststukken mist u? (Dan heb ik het over de post die na vier bezorgdagen nog niet bezorgd is)
    - Van welke afzenders mist u post?
    - Op welke datum stond deze post in de app?
    - Uw e-mailadres.

Bedankt voor uw reactie. Een enkele keer raakt post in het verwerkingsproces zoek. Bijvoorbeeld tijdens het sorteren door onze machines of bij het bezorgen. Bij ongeregistreerde zendingen, zoals bij uw poststuk, kunnen we helaas niet achterhalen wat de oorzaak is van de vermissing. Deze poststukken kunnen we namelijk niet volgen. Bij aangetekende poststukken en pakketten is dat wel mogelijk.

Aan de hand van de postcode gaan we onderzoeken of het probleem vaker voorkomt. Op deze manier kunnen we in de toekomst voorkomen dat dit gebeurt. Ook zal ik collega's uit dit gebied informeren over uw vermiste poststukken. Mocht uw poststuk alsnog gevonden worden, dan bezorgen we deze uiteraard.

L
PostNl zegt dat een deel van de zendingen ongeregistreerd zijn, waardoor het kan voorkomen dat de informatie in de app niet goed wordt weergegeven. Verder gaat PostNL a.d.h.v. de postcode bekijken of er vaker poststukken vermist worden en gaan ze collega’s uit dat gebied doorgeven dat dit poststuk vermist is.