Klacht POSTNL: Poststukken komen niet volgens app

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 417894
Gebruiker
L
Datum
2 reacties

Details

De klacht

In de POSTNL app staat regelmatig dat er op dag X zoveel post binnen gaat komen inclusief foto van de post (of anders uitgegrijsd vlak). Echter vandaag al voor de 3e mee gemaakt, dat POSTNL aangaf dat er vandaag 3 poststukken zouden komen en er vervolgens maar 2 verschijnen.

De oplossing

Postnl toont alleen poststukken in de app die op dag X komen, als ze ook daadwerkelijk op dag X komen.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u regelmatig poststukken niet ontvangt. Ik kan me voorstellen dat dit erg teleurstellend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    De app geeft een verwachte bezorgdatum aan, maar de post mag er bezorgdagen (di-za) over doen. De foto's worden gemaakt in het eerste sorteercentrum waar de post ontvangen wordt. Voor Buitenlandse post is dit in Amsterdam. Vaak moet de post eerst nog langs een ander sorteercentrum voor dat de post bezorgd kan worden. Hier kan nog wel eens een vertraging ontstaan.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Hoeveel poststukken mist u? (Dan heb ik het over de post die na vier bezorgdagen nog niet bezorgd is)
    - Van welke afzenders mist u post?
    - Op welke datum stond deze post in de app?
    - Uw e-mailadres.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie. Een enkele keer raakt post in het verwerkingsproces zoek. Bijvoorbeeld tijdens het sorteren door onze machines of bij het bezorgen. Bij ongeregistreerde zendingen, zoals bij uw poststuk, kunnen we helaas niet achterhalen wat de oorzaak is van de vermissing. Deze poststukken kunnen we namelijk niet volgen. Bij aangetekende poststukken en pakketten is dat wel mogelijk.

    Aan de hand van de postcode gaan we onderzoeken of het probleem vaker voorkomt. Op deze manier kunnen we in de toekomst voorkomen dat dit gebeurt. Ook zal ik collega's uit dit gebied informeren over uw vermiste poststukken. Mocht uw poststuk alsnog gevonden worden, dan bezorgen we deze uiteraard.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
L
Datum
Uiteindelijke oplossing
PostNl zegt dat een deel van de zendingen ongeregistreerd zijn, waardoor het kan voorkomen dat de informatie in de app niet goed wordt weergegeven. Verder gaat PostNL a.d.h.v. de postcode bekijken of er vaker poststukken vermist worden en gaan ze collega’s uit dat gebied doorgeven dat dit poststuk vermist is.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen