Klacht POSTNL: poststukken niet aangekomen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 52140
Gebruiker
syjoarla
Datum
8 reacties

Details

De klacht

diverse poststukken verzonden in bubbelenvelop zijn niet aangekomen.
hierin zaten met name materiaaltjes voor hobby die mensen bij mij gekocht hebben. nu ben ik dus porto-envelopkosten-inhoud kwijt en ik moet de mensen het bedrag terug betalen.
diverse keren met postnl contact hierover gehad, reactie van post NL. Had ik het maar moeten aantekenen,
dit kan toch niet zo zijn dat ik een simpele brief wat ik in vertrouwen met postnl stuur, maar moet aantekenenen, omdat ze hem anders niet bezorgen. Post is een vertrouwens zaak, en moet zodanig worden afgehandelt.

De oplossing

verbetering in bezorging, en ook eens een tegemoetkoming

8 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Van der Booren,Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat meerdere door u verzonden zending niet zijn aangekomen bij de verschillende geadresseerden. Ik kan mij voorstellen dat dit een teleurstelling voor u is en bied u dan ook mijn excuses aan. Graag reageer ik hierop.Op dit moment kan ik nog geen melding voor u aanmaken omdat ik nog niet voldoende informatie van u heb ontvangen:- Waar post u de door u verzonden zendingen?
    - Kunt u enkele voorbeelden geven van adressen waar u de post naar heeft gezonden welke niet
    aangekomen?
    - Vanaf welke datum gaat dit mis?Zodra ik deze gegevens van u heb ontvangen ga ik hier gelijk mee aan de slag om de melding te maken bij de verantwoordelijke afdeling.Met vriendelijke groet,Tineke
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    syjoarla
    Datum
    dit is dus wat ik bedoel. een standaard reactie, Alle gegevens zijn al bij postnl bekent, dit hadden ze ook al kunnen lezen als ze mijn klacht gelezen hebben. Het maakt niet uit waar ik het post blijkt wel, want zelfs afgeven bij een postkantoor levert deze problemen.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Van der Booren,Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw reactie begrijp ik dat de gegevens voor uw klacht al bij ons bekend zijn. Ik kan mij voorstellen dat u zich hier zorgen over maakt en bied u dan ook mijn excuses aan. Graag reageer ik hierop.In mijn systeem kan ik inderdaad zien dat u al meerdere klachten heeft ingediend. De laatste klacht welke bij ons bekend is, is bij ons gemeld op 11 februari. Uit uw bericht op klachtenkompas begrijp ik dat dit na deze melding opnieuw is misgegaan. Graag maak ik hier dan een nieuwe melding van zodat er verder onderzoek gedaan kan worden. Om deze nieuwe melding te kunnen maken heb ik wel de gevraagde gegevens nodig. Zou u deze alsnog willen doorgeven zodat ik hier voor u mee aan de slag kan gaan? Ik ga er vanuit dat ik u voor dit moment voldoende geïnformeerd heb.Met vriendelijke groet,Tineke
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    syjoarla
    Datum
    die gegevens zijn er al allemaal. Het is gewoon dat ik steeds alleen maar sorry krijg, maar ik ben mijn materiaal, en porto kwijt plus ik moet de mensen terugbetalen wat ze gekocht hebben.
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Van der Booren,Bedankt voor uw uitleg. Ik kan me goed voorstellen dat het als afzender heel frustrerend is als post niet aankomt. Zeker als het om zendingen gaat waar een besteld product in zit.Het moet ook zeker niet de bedoeling zijn, dat u alle zendingen aangetekend gaat versturen. Ook van briefpost moet u kunnen verwachten dat dit aankomt bij de geadresseerden. Echter bij het verzenden van briefpost is er, volgens onze Algemene Voorwaarden, bij verlies en/of beschadiging geen recht op schadevergoeding. PostNL is alleen aansprakelijk voor zendingen die met een aanvullende dienst zijn verzonden.Zoals mijn collega al heeft aangegeven zouden we graag informatie ontvangen over waar de u de zendingen post, welke data en op welke adressen de post niet is aangekomen.Met vriendelijke groet,Annet
    PostNL Klantenservice
  6. Auteur
    syjoarla
    Datum
    gegevens zijn bekend. heb alles al keurig doorgegeven. Dit is gewoon een kastje muur reactie.
    Gisteren zelf post mogen ontvangen leuk in een envelop van post NL. Met sorry er is iets misgegaan. envelop was opengescheurd waarschijnlijk door sorteermachine, gelukkig zat het item er nog in, maar iets is er mee gebeurd, of het eruit is genomen ik weet het niet. Er miste een strassteentje op het item. .
    Postnl neemt onze klachten niet serieus.
  7. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Van der Booren,Mits wij alle benodigde gegevens hebben, kunnen we aan de hand van uw klachten de kwaliteit van bezorging verbeteren. Op basis van de door u verstrekte gegevens, kan ik vaststellen dat uw klachten zijn geregistreerd en verwerkt en dat er dus aan de kwaliteit van bezorging wordt gewerkt. Daarbij kan ik u verzekeren dat we uw klachten uiterst serieus nemen.Het spijt me overigens te vernemen dat u recentelijk een poststuk heeft ontvangen dat in de sortering is beschadigd. Helaas kunnen wij niet voor 100% garanderen dat poststukken onbeschadigd uit de sortering komen. Dit is ook de reden dat wij geen schadevergoeding vergoeden volgens onze algemene voorwaarden. Ook kunnen wij dus helaas niet voor 100% garanderen dat gewone briefpost aankomt. Ook hiervoor keren wij dus geen schadevergoeding uit volgens onze algemene voorwaarden.Dagelijks worden er ongeveer elf miljoen poststukken verwerkt. Het overgrote deel van deze poststukken komt (onbeschadigd) aan, een heel klein deel niet. Tegenover dit risico staat dat de kosten voor ongeregistreerde briefpost relatief laag zijn. Als u meer zekerheid en verzekering wilt, kunt u kiezen voor een andere verzendwijze (geregistreerd en verzekerd).Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Het spijt me nogmaals dat u een aantal negatieve ervaringen met onze diensten hebt ervaren, maar ik kan u nogmaals verzekeren dat we uw klachten serieus nemen en dat we graag uw klachten willen gebruiken om de postbezorging te kunnen verbeteren.Met vriendelijke groet,Dirk
    PostNL Webcare
  8. Auteur
    syjoarla
    Datum
    ik mag hopen dat post nl eens heel serieus gaat kijken naar de afhandeling van post dit moet 100% garantie zijn, er mag gewoon niet uitgegaan worden van 1% at misgaat, dit zijn vertrouwelijke stukken. Maar goed hier bereik ik niets meer mee, mijn spullen en geld zijn gewoon weg.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
syjoarla
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen