Klacht POSTNL: Posttarief nationaal + internationaal

elfra

Het is al schandalig dat het tarief van een postzegel van €0,50 in 2012 naar €0,64 in 2014 is gegaan, maar dat er een hele categorie van 250-500 gram tussen uit is gegaan is natuurlijk helemaal schandalig. Wij versturen, net als vele anderen, veel in de categorie 250 t/m 500 gram. Dat is nu dus verhoogd van €3,00 naar €3,84. Hierdoor zijn we al veel klanten kwijtgeraakt. Dit tarief zit al erg dicht tegen een postpakket verzenden via DHL en KIALA aan. Postverzending binnen Europa is helemaal schandalig duur geworden. Europa is internationaal geworden met nog een extra verhoging er bovenop. Wij versturen vaak naar België en Duitsland tarief €0,85 in 2012 naar €1,05 in 2014 en ook hier de categorie 250-500 gram er tussen uit. Dus een pakje van bv 260 gram verzenden kosten in 2012 nog €6,80 en nu in 2014 €9,45 Het vreemde is dat als je het als postpakket verstuurd je €9 betaald?? Een pakje versturen duizenden kilometers ver weg kost nu net zoveel als vlak over de grens.

Tarief weer verlagen en de categorie 250-500 gram terug. Volgens ons houden jullie dan ook meer klanten over nu is onze verzending al behoorlijk teruggelopen.

Geachte heer Schurink,Hartelijk dank voor uw reactie op klachtenkompas. Graag informeer ik u over de wijziging van de tarieven en gewichtsklasse.Per januari 2014 zijn de tarieven inderdaad samengevoegd tot 250 tot 2000 gram. Het gezamenlijk volume in deze gewichtsklassen is relatief laag ten opzichte van andere gewichtsklassen. In deze gewichtsklassen worden met name documenten en kleine goederen verzonden. Vanwege het formaat vindt de sortering meestal plaats via afzonderlijke sorteermachines. In de markt bestaat behoefte om deze poststukken te kunnen volgen door middel van een track & trace-systeem. Vanwege de afzonderlijke sortering en het relatief beperkte aantal poststukken is het mogelijk om aan deze marktbehoefte te voldoen. Vanwege een zo duidelijk mogelijke marktpropositie is daarbij voor maximale eenvoud in de vorm van één gewichtsklasse gekozenIk ga er vanuit dat ik u zo voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Sophia
    elfra
    Geachte Sophia,
    Je schrijft dat er behoefte is aan track & trace-systeem. Zal wel maar als ik nu een pakje aanbied van boven de 250 gram en om track & trace vraag weten ze niet waarover ik het heb. Krijg te horen bestaat niet. 1 agentschap heeft navraag gedaan en kreeg te hoeren dat dit voor de zakelijke markt bestaat en voor de particuliere markt pas ergens in maart ingaat?? DHL/KIALA €4 inclusief T&T. Mijn klacht ging ook over europees naar internationaaltarief daar schrijf niets over.
    Geachte heer Schurink,Uit uw melding maak ik op dat u nog geen volledig antwoord heeft gehad en dat u het ook niet eens bent met de verwijdering van het tarief tussen 250-500 gram. Ik heb telefonisch contact gehad met uw partner en haar hierover geïnformeerd. Tot mijn spijt kan ik de genomen beslissing niet terugdraaien. Mijn excuses hiervoor. De samensmelting van de Wereld- en Europapostzegel is gebeurd om het juist makkelijker te maken voor onze klanten. Ik vind het ook jammer dat dit bij u niet dit gevoel geeft.Mocht u nog vragen hebben hoor ik het graag.Met vriendelijke groet,Hanneke