Klacht POSTNL: Posttarieven 2014

Haarlemklaagt

Bij het opzoeken van de nieuwe posttarieven per 1 januari 2014 - brieftarieven - kwam ik tot mijn verbijstering tegen, dat het tarief van vroeger 250-500 gr. wat 3 euro kostte, er helemaal uit is gehaald. De tarieven springen vanaf 250 gr. meteen naar 2 kg. Schandalig vind ik dit - dit betekent, dat er een enorme prijsverhoging vanaf 250 gr. is ontstaan. Kan hier wat aan gedaan worden?

Bij politieke partijen melden. Officieel klacht indienen bij de betrokken Staatssecretaris. KPN moet dit onmiddellijk terugdraaien.

Geachte mevrouw Hielken,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Haarlemklaagt
    De posttarieven zijn natuurlijk van Post.nl en ik heb per ongeluk KPN ingetoetst, foutje dus.
    Geachte mevrouw Hielken,Uit uw bericht begrijp ik dat u het niet eens bent met het feit dat de categorie 250-500 gram sinds 1 januari 2014 niet meer bestaat. Graag geef ik u hier meer duidelijkheid over.Per 1 januari 2014 zijn de gewichtsklassen 250 - 500 gram en 500 - 2000 gram samengevoegd tot één gewichtsklasse: 250 - 2000 gram. Het gezamenlijk volume in deze gewichtsklassen is relatief laag ten opzichte van andere gewichtsklassen. In deze gewichtsklassen worden met name documenten en kleine goederen verzonden. Vanwege het formaat vindt de sortering meestal plaats via afzonderlijke sorteermachines. In de markt bestaat behoefte om deze poststukken te kunnen volgen door middel van een track & trace-systeem. Vanwege de afzonderlijke sortering en het relatief beperkte aantal poststukken is het mogelijk om aan deze marktbehoefte te voldoen. Vanwege een zo duidelijk mogelijke marktpropositie is daarbij voor maximale eenvoud in de vorm van één gewichtsklasse gekozen.Ik ga er vanuit u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Gerie
    Haarlemklaagt
    Zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord. Ik stuur al meer dan 3 jaar boeken, die op bol.com door klanten bij mij worden besteld. Het merendeel van deze boeken vallen in de categorie tot 500 gram. Omdat je hier niet meer de mogelijkheid voor hebt, betaal je meteen het hoogste tarief van 3, 84 euro. Een gebruiker heeft geen enkele behoefte aan uitleg over sorteermachines; het is volgens mij een verkapte extra verhoging van het posttarief.
    Geachte mevrouw Hielken,Naar aanleiding van ons telefonisch contact stuur ik u graag via de deze weg een reactie.U geeft aan het niet eens te zijn met het beleid van PostNL voor het laten vervallen van de gewichtsklasse van 250-500 gram. Ik begrijp heel goed dat u hier niet blij mee bent, zeker omdat u aangeeft veel post in deze klasse te versturen en wil u hiervoor graag mijn excuses aanbiedenDe reden van deze beslissing komt voort uit de behoefte om ook de brievenbuszendingen in deze gewichtsklasse te kunnen volgen via een barcode, zoals nu ook gedaan wordt met pakketzendingen en aangetekende zendingen. Deze mogelijkheid zal in het komende halfjaar bekend worden gemaakt. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.Met vriendelijke groet,Jessica