Klacht POSTNL: posttarieven wederom onnodig verhoogd

Klachtnummer
# 158842
Gebruiker
Angelique
Datum
1 reactie

Details

Klacht

In januari heeft Postnl zijn tarieven wederom verhoogd. Ik vind het de hoogste tijd dat de politiek in Den Haag gaat ingrijpen. Postnl moet zijn monopolie positie kwijtraken, ze kunnen gewoon alles maken!! Waarom moet het wéér duurder worden? De postzegels blijven hetzelfde met de nummers 1,2 etc. De redenen die ze geven voor de verhoging is volslagen lariekoek. Er is maar 1 reden en dat is dat de top van Postnl nóg hogere bonussen moet hebben.

Gewenste oplossing

Ik hoop dat de Consumentenbond de noodzaak inziet om hier actie tegen te gaan voeren. Ik weet zeker dat het merendeel van de Nederlandse bevolking mijn mening deelt.
De regering moet ingrijpen bij Postnl en er moeten meer postbedrijven komen zodat er meer concurrentie is. Dan zul je zien hoe snel Post nl zijn tarieven omlaag doet.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Boomsma,

    Ik begrijp uit uw verhaal dat u het niet eens bent met de nieuwe tarieven voor de post. Een vervelende situatie.

    Met ingang van 1 januari 2016 hanteert PostNL nieuwe tarieven voor het versturen van brieven in het binnen- en buitenland. Voor zover deze nieuwe tarieven onder de universele postdienst vallen, zijn ze getoetst door de toezichthouder op de postmarkt, de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en vallen ze binnen de tariefruimte 2016.
    Door het toenemende gebruik van e-mail, social media en andere digitale communicatie-middelen daalt het postvolume. PostNL vangt dit effect voor een groot deel op door kostenbesparingen; desondanks zijn ook tariefverhogingen nodig om post in Nederland in de toekomst betrouwbaar en bereikbaar houden.

    Oude postzegels die eerder zijn gekocht met bijvoorbeeld nummer 1 erop blijven gewoon geldig in 2016. Hopelijk is het u zo wat duidelijker geworden.

    Met vriendelijke groet,

    Nans
    Klantenservice PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen