Klacht POSTNL: POSTVERZENDING TE SNEL NAAR AFHAALPUNT GEBRACHT

Klachtnummer
# 421793
Gebruiker
reële man
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Het pakket dat ik echt nodig heb is vandaag direct bij het desbetreffende afhaalpunt bezorgd. Dit afhaalpunt is ook maar tot 1800 geopend. Dit kwam omdat ik niet thuis was. Ik baal hier van en de post is ook telefonisch niet bereikbaar. Waardeloze service.

De oplossing

Postverzending weer aan postbezorger afgeven zodat deze mijn stuk aan de buren kan afgeven. Er zijn overdags genoeg mensen in mijn directe omgeving thuis.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum

    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw pakket direct is afgeleverd bij een PostNL-punt. Ik begrijp dat u hier niet blij mee bent en graag het pakket thuis of bij uw buren wilt laten afleveren. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Een bezorger is niet verplicht pakketten in uw afwezigheid bij buren af te leveren. Het is niet mogelijk om het pakket alsnog thuis te ontvangen of bij uw buren te laten afleveren, de zending is beschikbaar bij het PostNL-punt. Wel wil ik uiteraard graag een melding maken om de bezorger aan te spreken, omdat er normaal twee bezorgpogingen gedaan moesten worden. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen en eventueel een klacht door te kunnen geven. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Wat is uw e-mailadres?
    - Is er op 3 februari wel een briefje achtergelaten?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding op Klachtenkompas verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Uit uw bericht begrijp ik dat u niet thuis was op drie februari, om 13:33 en dat u een 'niet thuis' bericht in uw brievenbus ontvangen heeft.

    We bieden pakketten tegenwoordig nog maar één keer aan en worden daarna bezorgd bij een PostNL-locatie. De bezorger heeft dan ook correct gehandeld, waardoor ik geen klacht kan registreren. Mijn excuses voor dit ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen