Klacht POSTNL: Prijsstijging buitenlands aangetekend pakket

Daniellev89

Waarom zijn de kosten voor een aangetekend buitenlands pakket ineens gestegen van €1,65 extra naar €5 extra per pakket? Dit is echt een belachelijke prijsstijging. Ik kan dit onmogelijk nog opbrengen om door te verrekenen aan mijn klanten die minder betalen voor het artikel dat ze kopen. Schandalige vertoning. Vervolgens lees ik ook in een eerdere klacht dat dit een fout zou moeten zijn op de website, die tot op heden nog steeds niet is verholpen. Hoeveel is er inmiddels wel niet verdiend aan deze "fout"? Oplichting ten top!

Terugplaatsting van de originele tarieven.

Geachte heer, mevrouw Van den Heuvel,

Uit uw bericht maak ik op dat u het oneens bent met de stijging voor de kosten van het versturen van een aangetekend pakket naar het buitenland. Graag dien ik u van repliek.

Op https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/ ziet u alle tarieven welke wij hanteren op het gebied van het verzenden van pakketten naar het buitenland. In deze tabel is ook weergegeven wat voor pakket u wilt versturen.

Zoals u wellicht kunt zien, zijn de prijzen per zone of regio anders. Naar welke landen stuurt u zoal uw pakketten toe en hoeveel wegen deze?

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Rodney
    PostNL
    Daniellev89
    Ik verzend voornamelijk naar de Verenigde staten met gewichten onder de kilo. Er staat inderdaad in de lijst dat aangetekende verzending tot 100e verzekerd maar 1,50 extra kost, deze optie is er echter niet als je online een label wilt aanvragen, daar kan je alleen kiezen voor 500e verzekering, wat dus 5e extra kost. DIT vind ik oplichting. Vooral omdat er vorig jaar nog geen onderscheid gemaakt werd en je dus maar een gering bedrag betaalde voor verzekering tot de 500e. Als je die extra optie toevoegt moet je dat ook doortrekken in de online bestellingen. Op dit moment kan je niet kiezen voor een verzekering tot 100e voor een online label. Als ik al mijn pakketten op het postkantoor zo moet laten labelen omdat dit online niet kan, worden zowel ik als het postkantoor hier niet blij van, het kost hen en mij enorm veel extra onnodige tijd.
    Geachte heer/mevrouw van den Heuvel,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Het klopt dat de tarieven voor aangetekende zendingen naar het buitenland zijn gestegen. De exacte stijging is afhankelijk van het gewicht en de bestemming van het pakket. Deze stijging is noodzakelijk door een kostenstijging van het internationaal verzekeren van deze pakketten. De kosten hiervan zijn afgelopen jaren flink gestegen. De afgelopen jaren zijn deze tarieven gelijk gebleven, daarom is een kostenstijging nu onvermijdelijk. Mijn excuses voor het ervaren ongemak.

Ik heb de situatie voor u gecontroleerd via het aanmaken van het online verzendlabel via de website, hier lijkt de optie voor een aangetekend pakket tot 100 euro inderdaad niet mogelijk te zijn. Ik raad u aan om hierover feedback in te dienen via de website, op die manier komt dit rechtstreeks bij de juiste afdeling terecht en kan dit aangepast worden, zodat u hier in de toekomst wel gebruik van kunt maken. De feedback knop vindt u aan de rechterkant van het beeldscherm op onze website. Zo lang dit nog niet aangepast is kunt u deze optie kiezen door het pakket te laten frankeren bij het postkantoor.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

René
    Daniellev89
    Het is jammer dat hier zo mee omgegaan wordt gezien er al meerdere klachten over binnengekomen zijn. Je kan inderdaad feedback indienen via de website, maar je krijgt daar geen reactie op zoals ook aangegeven op de website.

Het laten frankeren op het postkantoor doe je niet zomaar even, je moet ook een heel douane formulier invullen zodra het buiten Europa verzonden wordt. Ik vind dit een ontzettend slechte service, niet alleen naar de klanten maar ook naar de postkantoren.

Als je je als bedrijf daadwerkelijk in zou zetten voor je klanten zou je ze met een klacht serieus nemen, en zorgen dat de personen die klachten afhandelen deze klachten direct doorsturen naar de juiste afdeling, in plaats van de klant van het kastje naar de muur te sturen.

Daniellev89
Geen oplossing, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.