Klacht POSTNL: Problemen met de service

Lucyhuasca

Hallo,
al meerdere malen is er een pakket naar mij verzonden via PostNL.
Soms mis ik mijn pakket de eerste keer dat deze word aangeboden aan de deur.
Hierna ontvang ik meestal een ''niet thuis'' kaartje in mijn brievenbus.
Hier op staat dat het pakket 3 keer aangeboden zal worden voordat deze naar het dichtstbijzijnde PostNL ophaal punt gaat.
Dit is echter nog nooit gebeurd.
Nadat het pakket de eerste keer gemist is, krijg ik wel een ''niet thuis'' kaartje in de brievenbus, waarop verschillende opties staan om mij pakket te ontvangen.
Maar in werkelijkheid gaat deze meteen, of nadat ik hem de eerste keer ben misgelopen naar een PostNL ophaal punt.
Ook is dit ophaal punt, niet het meest dichtstbijzijnde ophaal punt en zijn er ophaal punten veel dichter bij mijn woonadres.

Graag zou ik willen vragen, of hier meer op gelet kan worden.
Of de bezorger het pakket wel aanbied (zo ja 3x zoals op het kaartje aangegeven staat) ipv het direct naar een PostNL punt te brengen.
En indien er opties op het kaartje staan, deze opties ook waargemaakt kunnen/zullen worden.
Ook wil ik graag vragen, of er opgelet kan worden welk PostNL ophaal punt het dichtste bij mijn woonadres is, aangezien ik dit ook meerdere malen heb aangegeven.

Geachte mevrouw Huasca,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Uit uw bericht begrijp ik dat het wel eens voor komt dat u de bezorger mist en dat er een “niet thuis” kaartje in de brievenbus zit. Daarnaast geeft u aan dat het dan nog 3 keer wordt aangeboden zal worden. Dit is echter niet zo. Het pakket wordt na de eerste mislukte bezorgpoging nog één keer aangeboden (een 2de keer) en daarna gaat het naar een afhaallocatie. Maar het is zeker niet de bedoeling dat het na de eerste bezorgpoging meteen naar de afhaallocatie gaat. Verder kan er weinig gedaan worden in de keuze van afhaallocaties. Bij uw adres hoort een vaste afhaallocatie waar u terecht kunt om zendingen af te halen. Omdat dit gekoppeld is aan uw adres kan dit helaas niet gewijzigd worden. Wel kunt u, als u een fysiek bericht heeft ontvangen over de bezorging na de eerste aanbiedpoging, via www.postnl.nl een opdracht geven om de zending naar een ander postkantoor door te sturen.

Voor een melding ontvang ik graag een code van uw van een desbetreffend pakket. En verder de volledige adresgegevens en e-mail. Ik hoor het graag van u.

Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Johan

Klantenservice PostNL