Klacht POSTNL: Reactie = paarse krokodil en er is aantoonbaar gelogen. Aangifte bij justie volgt.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 342683
Gebruiker
Karbergen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Zoals gewoonlijk krijg je alleen gebakken lucht als reaktie en verder geen oplossing behalve het afschuiven van verantwoording. De vraag waar mijn pakket is heel simpel, maar voor PostNL is de kwestie toch heel ingewikkeld. Er wordt iets aangegeven over een "indicatieve overeenkomstduur" die niet gegarandeerd kan worden. Maar de werkelijkheid is dat er een pakket is ontvangen bij PostNL, dit pakket vervolgens NIET is aangeboden terwijl dat volgens de info in de app WEL meerdere malen is geprobeerd. Op de bewakingsbeelden wederom geen bezorger te zien, dus ook hier is sprake van misleiding dan wel (post)fraude van PostNL en daar ga ik aangifte van doen. Na het frauduleuze bericht dat het pakket is aangeboden veranderd de status later naar onbekend en blijft deze status tot nu toe ongewijzigd. Uit navraag bij de (anti-)klanten service blijkt dat bij PNL geen gegevens van het pakket bekend zijn en dat de afzender een onderzoek zou moeten starten. Echter geeft een trac&trace app die niet van PNL is wel informatie, en hieruit blijkt dat het pakket door PNL is ontvangen en is aangeboden en daarna stopt de info. POSTNL HEEFT HET PAKKET DUS WEL ONTVANGEN EN IS DIT VERVOLGENS KWIJTGERAAKT, ANDERS ZOU HET RETOUR AFZENDER ZIJN GEGAAN. PNL IS DUS VERANTWOORDELIJK VOOR DIT PROBLEEM EN MOET DAAROM ZELF EEN INTERN ONDERZOEK STARTEN. Ik stel dus postnl aansprakelijk voor het verlies en als als er geen betere oplossing komt ga ik aangifte doen bij justitie. De maat is nu echt vol. Dit kost me klauwen geld en PNL bezorgt alleen maar hoofdpijn en paarse krokodillen.

De oplossing

Kosten pakket en portokosten vergoeden.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het niet bezorgen of vinden van een pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik heb de verzendcode opgezocht, maar helaas zijn er nog geen gegevens over dit pakket bij PostNL bekend. Dat betekent dat de zending nog niet in Nederland is, of nog niet door ons verwerkt is. Ik wil u daarom vragen nog een aantal dagen geduld te hebben, want als een pakket nog onderweg is dan kan het even duren voordat wij het ontvangen. Mogelijk is de omnummering eerder beschikbaar op de site: www.internationalparceltracking.com. Ook is het mogelijk dat een ander Nederlands postbedrijf de bezorging doet.

    Mocht er niks bekend zijn, dan adviseer ik u om contact op te nemen met de afzender. Die kan dan in eigen land navragen wat de status van de verzending is.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Karbergen
Datum
Uiteindelijke oplossing
DOORGEBAKKEN LUCHT EN PAARSE KROKO NR 3
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen