Klacht POSTNL: Reactie = paarse krokodil en er is aantoonbaar gelogen. Aangifte bij justie volgt.
Details
De klacht
Zoals gewoonlijk krijg je alleen gebakken lucht als reaktie en verder geen oplossing behalve het afschuiven van verantwoording. De vraag waar mijn pakket is heel simpel, maar voor PostNL is de kwestie toch heel ingewikkeld. Er wordt iets aangegeven over een "indicatieve overeenkomstduur" die niet gegarandeerd kan worden. Maar de werkelijkheid is dat er een pakket is ontvangen bij PostNL, dit pakket vervolgens NIET is aangeboden terwijl dat volgens de info in de app WEL meerdere malen is geprobeerd. Op de bewakingsbeelden wederom geen bezorger te zien, dus ook hier is sprake van misleiding dan wel (post)fraude van PostNL en daar ga ik aangifte van doen. Na het frauduleuze bericht dat het pakket is aangeboden veranderd de status later naar onbekend en blijft deze status tot nu toe ongewijzigd. Uit navraag bij de (anti-)klanten service blijkt dat bij PNL geen gegevens van het pakket bekend zijn en dat de afzender een onderzoek zou moeten starten. Echter geeft een trac&trace app die niet van PNL is wel informatie, en hieruit blijkt dat het pakket door PNL is ontvangen en is aangeboden en daarna stopt de info. POSTNL HEEFT HET PAKKET DUS WEL ONTVANGEN EN IS DIT VERVOLGENS KWIJTGERAAKT, ANDERS ZOU HET RETOUR AFZENDER ZIJN GEGAAN. PNL IS DUS VERANTWOORDELIJK VOOR DIT PROBLEEM EN MOET DAAROM ZELF EEN INTERN ONDERZOEK STARTEN. Ik stel dus postnl aansprakelijk voor het verlies en als als er geen betere oplossing komt ga ik aangifte doen bij justitie. De maat is nu echt vol. Dit kost me klauwen geld en PNL bezorgt alleen maar hoofdpijn en paarse krokodillen.De oplossing
Kosten pakket en portokosten vergoeden.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.