Klacht POSTNL: Retourpakket is niet retour gegaan.

Barras

Retourpakket is niet retour gegaan.
Ik heb eerder een dramatisch contact gehad met de klantenservice van PostNL, waarbij men mij maar niet wilde informeren vanwege diverse protocollen, of men het niet wist en er van alles bij verzon. Na een klacht via deze website ben ik door iemand gebeld met meer kennis van zaken. Het pakket zou naar een partij worden gestuurd, welke gemachtigd was om het pakket te openen, zodat men de afzender kan achterhalen. Was dit niet mogelijk, dan zou het pakket naar de afdeling "onbestelbare stukken" worden verstuurd.
Nu zijn we inmiddels 2 maanden verder, de afzender heeft het pakket nog niet terug, en ik heb ook nog niks mogen ontvangen. Wat mijn verbazing hierbij schetst: volgens Google kijkt de afdeling onbestelbare stukken of zij het pakket mogelijk nog kunnen afleveren. Nu staat mijn volledige adres op het pakket, enige fout is dat een letter in de postcode niet correct is.
Daar ik niet van plan ben om nogmaals de frustratie over de klantenservice over mij af te roepen, wil ik deze klacht hier ook direct beleggen, want iets verteld mij dat PostNL zich niet aan de eigen regels houdt (naast dat men als sowieso totaal geen service biedt).
Ik wil dus heel graag opheldering over deze kwestie, en dat PostNL zijn/haar verantwoording hierin neemt.

Ik wil duidelijkheid over mijn pakket en de gedane acties hierin.
Indien dit daadwerkelijk naar Onbestelbare stukken is gegaan, wil ik dat dit bij die afdeling wordt nagekeken (dit is nog binnen de termijn van vernietiging).
Indien PostNL hier niet naar behoefte in mee wil werken, wil ik dit via het klantenkompas verder escaleren.
Wat een vreselijke instantie, PostNL. Ik krijg weer hetzelfde onzinverhaal wat men uit het systeem ophaalt, wat al niet klopt. Het pakket is namelijk NIET retour gestuurd, omdat er geen afzender op stond. Het is naar een instantie in Den Haag gestuurd (zoals in mijn eerste schrijven al aangegeven). Het pakje komt echter uit het buitenland! En de reden dat het in eerste instantie niet is aangeboden, komt doordat er in het gehele adres een V ipv een R in de postcode stond. Verder stond het COMPLETE ADRES vermeld! En nu weigert PostNL wederom elke vorm van hulp, geeft een antwoord en sluit het gelijk af, dus geen mogelijkheid op reactie. Je wordt gewoon door protocollen als voetveeg behandeld. Menselijke/service gerichte factor ontbreekt totaal. Ja, ik ga hier verder werk van maken. Ik maak mij hier alleen maar steeds kwader om omdat men niet wil lezen/ luisteren. Vreselijke partij.

Beste klant,

Hartelijk dank voor uw bericht op Klachtenkompas. Graag wilt u meer duidelijkheid over aan u verzonden zending welke retour is gezonden Naar aanleiding van uw bericht heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen. Helaas is dit niet gelukt, vandaar deze reactie.

Aan de hand van de tracking code heb ik kunnen achterhalen dat de afzender een zakelijk klant is welke inmiddels de zending ook retour heeft ontvangen. Uw zending is retour gezonden omdat de digitale voormelding van het pakket niet overeenkomt met het adres zoals vermeld op het pakket. Om te voorkomen dat wij de zending abusievelijk bij de verkeerde geadresseerde afleveren sturen wij de zending retour. De afzender is hier ook over ingelicht op basis van een door hun opgestart onderzoek.

Ik wil u dan ook adviseren hierover contact op te nemen met de afzender zodat u gezamenlijk tot een passende oplossing kunt komen.

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

Als u in de toekomst nog vragen heeft, helpen we u graag via postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact met ons kunt opnemen.