Klacht POSTNL: Retourpakket kwijtgeraakt

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 366443
Gebruiker
Fatma
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Pakketje bij postnl afgeleverd, echter ben ik het afleverbewijs kwijtgeraakt. Een medewerker aan de telefoon gaf aan naar aanleiding van de retourcode van het pakket zelf, te kunnen zien dat ik het pakket bij een post nl locatie heb afgeleverd. Mevrouw kon mij zelfs een datum van afleveren geven. Echter kon / wilde ze mij dit niet schriftelijk bevestigen. Deze bevestiging heb ik nodig voor het bedrijf die aangeeft mijn pakketje niet te hebben ontvangen. Daarna via de chat contact gehad met PostNL die vervolgens de chat midden in mijn verhaal verbreekt omdat ze mij niet kunnen helpen. PostNL verwijst mij naar het bedrijf waar het pakketje naar toe moest en het bedrijf weer naar PostNL. Ondertussen ben ik nu genoodzaakt te betalen voor een artikel die ik heb geretourneerd en is er niemand die mij kan helpen.

De oplossing

Mij helpt in het vinden van een oplossing

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor het sturen van uw bericht op deze pagina. Ik begrijp dat u een verzendbewijs nodig heeft omdat de geadresseerde aangeeft het pakket niet te hebben ontvangen. Graag ga ik hieronder in op uw verzoek.

    U ontvangt graag van ons een bewijs van verzending voor het bedrijf waar u iets naartoe heeft gestuurd. Uit onze gegevens blijkt dat het pakket nooit bij één van onze PostNL-locaties is aangeboden. Er is dus geen bewijs omdat volgens onze informatie het pakket niet is verzonden. Heeft u het misschien in een brievenbus gegooid? Het betreft een antwoordnummer, dit betekent dat het bedrijf heeft betaald voor deze zending. Bij eventuele problemen kunnen zij contact met ons opnemen aangezien zij hebben betaald voor deze zending. Het spijt me, wij kunnen in niets voor u betekenen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Fatma
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er worden twee boodschappen afgegeven. Vorige week kreeg ik telefonisch de bevestiging dat jullie in het systeem konden terug zien dat ik mijn pakketje op 30 januari heb afgegeven. Nu krijg ik te horen dat ik mijn pakketje nooit zou hebben afgegeven. Erg jammer.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen