Klacht POSTNL: Rijgedrag PostNL bezorger

sad Niet opgelost
Koetje616

Deze melding is een vervolg op klacht #468375, die niet werd opgelost.
Er werd door PostNL vastgehouden aan dat er een kenteken door ons moest worden aangeleverd. Hierbij het vervolg.
Wij hebben met veel moeite het kenteken van de betreffende PostNL auto kunnen noteren.
De reguliere bezorger rijdt nog steeds zo belachelijk hard dat door al het stof heel moeilijk een kenteken te zien is. We hebben echt een aantal keren deze week aan de weg moeten posten, om zodoende uiteindelijk bij poging 3 (vandaag 22-08-2020) het kenteken te kunnen noteren.
Want zelfs aan de rand van de weg is het lastig om te kunnen zien, en stoppen doet hij niet, ondanks dat we wel gepoogd hebben hem aan te houden.
Er staat al een paar maanden een bord aan de weg met verzoek langzaam te rijden wegens stofoverlast. Maar ook daarvan trekt hij zich niets aan blijkbaar.
Daarnaast is de snelheid waarmee hij rijdt sowieso op dit stuk weg onverantwoord vanwege uitrij situaties met uitritten.
Het kenteken is VBN-12-5, een auto met PostNL reclame.
Wij hebben tijdens de vakantieperiode een collega bezorger (die de reguliere bezorger verving), wel kunnen aanspreken. Die vervanger begreep het probleem en reed daarna rustig zodat er geen gevaarlijke situaties en/of stofoverlast waren. De vervanger gaf uit zichzelf aan bij ons gesprek, dat hij ook zijn collega (de reguliere bezorger) zou inlichten, maar deze reguliere bezorger doet ook hier blijkbaar niets mee!!

Ik denk dat wij zelf al heel veel hebben gedaan en gepoogd te doen om dit op te lossen. Daarnaast heeft een collega bezorger dit ook gemeld. Maar dat alles heeft er niet geresulteerd in dat de reguliere bezorger zijn rijgedrag en snelheid normaliseert, zodat geen gevaarlijke uitrij situaties en stofoverlast ontstaan.

Dat de Post NL-bezorger zijn rijgedrag permanent aanpast zodat de snelheid omlaag gaat zodat er geen gevaarlijke uitrij situaties en/of stofoverlast ontstaan.

Hartelijk bedankt voor uw reactie. We zorgen er graag voor dat uw klacht bij deze wordt doorgezet. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Ik ontvang graag nog de volgende infomatie:

- uw e-mailadres.

Bedankt voor uw privébericht met aanvullende informatie. Het e-mailadres wordt door Klachtenkompas afgeschermd en is voor ons niet zichtbaar.

Ik heb uw melding over het gevaarlijke rijgedrag van de chauffeur doorgegeven aan de leidinggevende van de betreffende afdeling zodat hij hierop aangesproken zal worden. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden dan zal de leidinggevende daar zijn of haar verantwoordelijkheid in nemen. De melding wordt intern besproken en behandeld, u krijgt verder zelf geen persoonlijk bericht meer over de afhandeling. Ik vertrouw erop dat dit soort situaties zich in de toekomst niet weer voor zullen doen. Nogmaals vriendelijk bedankt voor het doorgeven van uw melding en mijn excuses voor de ondervonden overlast.

Koetje616
Er wordt nog steeds heel hard gereden door betreffende chauffeur!