Klacht POSTNL: Roekeloos rij gedrag bezorger

Stefmacaré

Gisteren 02-12-2017nwas mijn dochter jarig en vierde we sinterklaas.
Ik sta voor het keukenraam om te kijken op de sint er al aankomt en ik zie dat een chauffeur van jullie veel te hard over de weg rijd en de bocht naar rechts bij mij wil nemen. Ik roep gelijk dat red hij niet en ren naar de voordeur, onderweg hoor ik de klap al dat hij tegen mijn hek aan rijd. 2x2meter buis vloog door de lucht, 1 buis vliegt via het dak van mijn auto in de voortuin waar hij meerdere decoratieve stukken vernielt, de andere buis gaat via mijn garagedeur door de achterruit van mijn geparkeerde auto. Ik spreek de bestuurde aan van de bus met kenteken VT-648-K en die begint gelijk van ik reed niet te hard. En das niet mijn schuld. Nou als ie zachtjes had gereden had het hekwerk alleen uit elkaar gelegen en daarmee klaar. Ik wil niet weten als er spelende kinderen achter mijn auto hadden gelopen.

Graag zou ik zien dat deze persoon roekeloos rijgedrag ten laste zou worden gelegd en zijn rijbewijs zou moeten inleveren want deze meneer is een gevaar op de weg. 2 pijpen van zeker kilo of 8 lanceer je niet zo maar.

Stefmacaré
    Wat mij vooral tegen viel is dat de desbetreffende chauffeur niet eens zijn excuus heeft aangeboden. Toen ik tegen hem zei dat hij te hard reed, was het eerste wat hij zei; nee ik reed niet te hard en het is niet mijn schuld! Ipv sorry te zeggen ging hij gelijk in de verdediging. Mijn verzekering is er mee bezig dus ik kan mijn rekeningnummer wel geven maar ja als het goed is krijg ik alles vergoed. Als dat niet zo is zal ik niet schromen om bij jullie alsnog een claim in te dienen. Op 8 januari komt de expert en zal een schade in schatten.

Stefmacaré
    Nogmaals ik heb wel gereageerd op de reactie. Momenteel is het afwachten hoe alles afgehandeld gaat worden. De auto is gemaakt maar de andere schade, hek, tuinaccesoires, tijd, extra benzine, garagedeur, missen van mijn dochters verjaardag en Sinterklaas dat moet allemaal nog komen. Een sorry van de bezorger hoef ik nu niet meer maar die had wel op zijn plaats geweest. Hopelijk komt alles goed maar het kost me altijd wat, de ellende gaat maar door.
    Stefmacaré
    Nogmaals, ik heb nog geen terugkoppeling gehad.
    Geachte heer/mevrouw Macaré,

Bedankt voor u bericht op deze website. Ik zie dat er over deze kwalijke situatie nog geen registratie is gemaakt in ons systeem. Mijn collega heeft u op 8 december een privébericht hierover gestuurd, heeft u deze gezien? Als u ons de gegevens stuurt waar mijn collega in het privébericht om vroeg, dan kunnen wij hiermee aan de slag.

In afwachting van uw reactie.

Ilse
    PostNL
    Goede middag,

Ja wat ik al nou Uw collega schreef, de verzekering is er mee bezig dus ik kan wel een rekening nummer door geven maar daar heb ik nog niets aan. 8 januari komt de expert langs om de schade aan mijn huis en tuin op te nemen. De auto is gemaakt maar mijn eigen risico van € 75,- heb ik nog niet gehad. Ook de geleden schade dat ik 1,5 dag niet heb kunnen werken en de immateriële schade van het missen van mijn dochters verjaardag/ sinterklaasfeest en het meer betalen voor benzine ipv lpg waar ik mee opgezadeld ben is nog niet bekend. Zodra ik meer weet op 8 januari en er bekend is wat wel en wat niet gedekt is zou ik graag opnieuw deze kwestie aanhangig maken. Maar wat mij nog steeds het meest steekt is dat de bezorger al 2 keer is langs geweest plus op de dag zelf niet eens zijn excuus heeft aangeboden. Had hij dit gelijk gedaan had ik er waarschijnlijk allemaal minder moeite mee gehad. Ook dat hij nog steeds aso rijd en gewoon zijn bus op het midden van de weg parkeerd is een doorn in mijn oog. Hij heeft nu ook nog meer schade aan zijn bus en dat binnen een paar weken. Ik zal de foto’s door sturen. Het is helaas slecht te zien.

Goede middag,

Geachte heer, mevrouw Macaré,

Helaas heb ik wederom onvoldoende informatie ontvangen om dit door te kunnen geven. Tevens kan ik de bestelauto op de foto niet herkennen als een bus van een PostNL bezorger. Ik wil u vragen wanneer u op 8 januari alle feiten op een rij heeft dit schriftelijk met alle informatie en bewijs naar onze klantenservice te sturen.

Dit kunt u sturen naar;
    Antwoordnummer 60417
    8900 KS LEEUWARDEN

Een postzegels is niet nodig.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    Goede avond,

De expert is vandaag bij ons geweest en deze zal van de week laten weten wat we wel en wat we niet vergoed krijgen.

Naar gelang zijn expertise en de financiële middelen die we via de verzekering krijgen zal ik uitrekenen of er nog een rest bedrag over blijft.

Is dit niet het geval dan zal ik geen verdere stappen ondernemen maar mocht dit wel het geval zijn zal ik via jullie proberen het restant te krijgen in de hoop dat jullie dit berekenen aan jullie ZZP’er.

Mvg. Stef Macaré
    Geachte heer Macaré,

Bedankt voor deze informatie. Ik wens u een fijne dag toe.

PostNL