Klacht POSTNL: Schade aan pakketten en inhoud door postnl

'S.

Postnl heeft mijn zending kapot gemaakt. Ze hebben dusdanig met de doos gegooid, ondanks hier groot 'breekbaar' op stond, dat de inhoud van het pakket kapot is gegaan. Met als resultaat ruim €100,- schade. Ondanks dat postnl meedere malen heeft bekend dat zij de schade hebben veroorzaakt, vind men dat de afzender of ik dit moeten betalen terwijl de afzender het netjes verpakt had en breekbaar op de doos had geschreven. Dan mag je er immers vanuit gaan dat postnl voorzichtig omgaat met de goederen van een ander. Postnl zegt dat zij alleen de door hun gemaakte schade vergoeden indien de afzender het pakket verzekerd verzend, wat ongeveer €10,- per pakket meer kost qua verzendkosten. Dit betekend dus dat zonder een verzekerde zending, postnl altijd om mag gaan met de pakketen zoals ze zelf willen, hardhandig dus! Dat vind ik schandalig.

Al meerdere malen heb ik contact gehad met postnl omdat dit niet de eerste keer was dat ik een kapotte zending kreeg. Met als resultaat dat ik door de hardhandigheid van postnl in 1 jaar tijd al ruim €425,- schade heb geleden waar ik zelf voor op mag draaien ondanks postnl meerdere malen heeft aangegeven dat het inderdaad hun schuld was.

Een gedegen oplossing of andere aanpak van omgaan met goederen in plaats van "sorry wij hebben het gedaan maar je mag zelf betalen"

Geachte heer/mevrouw Oortwijn,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de klachtafdeling van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat u graag een schadevergoeding voor uw zending had ontvangen. We doen ons uiterste best om pakket zo zorgvuldig mogelijk te behandelen en verwachten van de afzender dat de zending goed verpakt wordt. Een gedeelte van de distributie is echter geautomatiseerd waardoor meldingen als 'breekbaar' in de sortering niet opgemerkt worden. Volgens de verzendvoorwaarden is PostNL niet aansprakelijk voor gevolgschade. Omdat uw zending onverzekerd verzonden is, kan ik u geen vergoeding aanbieden. Wel geef ik graag een klacht voor u door aan de verantwoordelijke afdeling. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

-De tracking code van het betreffende pakket
    - uw e-mailadres

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de
    ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.