Klacht POSTNL: Serum opgestuurd naar Duitsland, moet binnen een paar dagen aanwezig zijn!!

Lillyfee

We hebben een pakketje, brievenbuspakket verstuurd naar Duitsland,
Aangetekend met handtekening retour, kosten € 11,95.
Het betreft een zending met serum wat naar een bio lab gestuurd moet worden en dus spoed betreft.
Maandag afgegeven bij PostNL en tot op de dag vandaag staat dat het in Transit is.
Gisteren Post NL gebeld en zij geven aan dat dit tot 15 werkdagen kan duren. En dat we zelf naar Duitsland moeten bellen. Dacht het niet.
Waarschijnlijk straks een foute uitslag. Weer opnieuw bloed moeten laten prikken en een consult en opnieuw verzendkosten. U kunt begrijpen dat we boos zijn.

Uitzoekt waar mijn aangetekende pakketje met handtekening retour is.
En als het nergens is, de kosten van de dierenarts plus verzendkosten aan mij vergoedt.
Te weten € 52,50 plus consult € 65, plus verzendkosten € 11.95,
En hoe moet ik mijn hond uitleggen dat ze nog een keer bloed moet laten prikken.
Beste Post NL, Daar ben ik het niet mee eens. Dit is nl. al de 5de maal dat we het op deze wijze verzenden en de post is er dan altijd 2 dagen later. Als ik op de postNL site kijk staat daar 2-3 werkdagen. Stel iets langer en ik post hem speciaal op maandag dan moet ik er van uit kunnen gaan dat de post er uiterlijk vrijdag/zaterdag is!!. Niet dus. Maar neemt niet weg dat de dame achter de balie mij daar ook op had kunnen wijzen. Het is niet zomaar iets wat ik verstuur. In de klacht valt te lezen wat ik verstuur en dit staat ook op de envelop. Dat het belangrijk is!!. Dus ben zeker niet tevreden over uw antwoord. En ben meer dan zwaar teleurgesteld. En dan de dame van PostNL die zegt dat ik ZELF contact moet opnemen met Duitsland. Nou ja zeg, waarom betaal je dan zoveel, want 12 euro is echt veel geld. Voor kwaliteit en zorg die niet geboden wordt, naar mijn mening.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de verzending van uw aangetekende zending naar Duitsland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Op onze website: https://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/hoe-verstuur-ik-een-brief-of-kaart/postbezorging/postbezorging-buitenland/ --> "bezorgduur per land" (PDF). Kunt u lezen dat de bezorgduur slechts een indicatie is en dat PostNL geen invloed heeft op het postproces van andere landen. Hierom is de overkomstduur is een inschatting. Hier kunt u ook lezen dat aangetekende zendingen er gemiddeld langer over doen, omdat deze via een extra beveiligd kanaal gaan.

Uw zending naar Duitsland mag er maximaal 15 dagen over doen. Mocht uw zending daarna nog niet zijn aangekomen, dan vernemen wij dit graag van u zodat wij onderzoek kunnen doen naar de zending. Mocht u verzekerd willen zijn van een snelle bezorging, dan wil ik u adviseren om in het vervolg te kiezen voor een spoedservice. Als u het pakket vóór 15:00 uur bij PostNL aanlevert, dan wordt uw zending naar de meeste grote steden in Europa al de volgende dag vóór 17:00 uur afgeleverd.