Klacht POSTNL: Service sterk verschraald met onaanvaardbare consequenties voor de consument

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 398843
Gebruiker
Gebruiker1553840543
Datum
2 reacties

Details

De klacht

PostNL heeft aangekondigd (en blijkbaar zonder slag of stoot doorgevoerd) de pakketbezorging te versoberen, en wordt voortaan niet twee keer aangeboden bij niet thuis, en indien een pakje niet binnen een week wordt opgehaald van het lokale afhaalpunt (waar de pakjes na niet thuis situaties terechtkomen) worden teruggestuurd naar de afzender,..Hoe moet ik hier als alleenstaande die niet vaak thuis is een mouw aanpassen? Hoe moet het in vakantieperiodes? Door mij situatie bestel ik veel online

De oplossing

Service moet vergelijkbaar of hetzelfde blijven,..ze worden betaald om pakketjes te bezorgen, hoe kun je het als consument anders regelen? Het is een wurgconstructie! Wat handig zou zijn als je ergens op voorhand kunt aangeven dat je verwacht niet thuis te zijn zodat de bezorging gelijk naar het lokale afhaalpunt kan plaatsvinden, aanbellen heeft dan dus geen zin, scheelt voor PostNL een hoop tijd in mijn beleving. Bewaartijd op het lokale afhaalpunt niet max een week maar max een maand, dat zou beter werken en de consument helpen,..allicht dat het lokale afhaalpunt zijn opslagcapaciteit zal moeten vergroten, maar is dat onoverkomelijk? Daar wordt toch ook voor betaald?

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakketten. Sinds kort worden de pakketten slechts eenmaal aangeboden waarna ze naar de afhaallocatie gaan. Daar blijft het nu een week liggen, wat voorheen langer was. U bent hier niet blij mee en zou graag zien dat dit anders gaat. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik begrijp dat u niet tevreden bent over een product of de dienstverlening van PostNL. Uw klacht geef ik door om te bekijken hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren. U ontvangt hier verder geen terugkoppeling over. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Uw e-mailadres

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb uw klacht doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Deze afdeling zal bekijken hoe onze dienstverlening verbeterd kan worden. Dit is een intern proces waarop geen persoonlijke terugkoppeling zal volgen. Mocht er iets aan de situatie veranderen dan zult u dit terug kunnen lezen op onze website en/of social media kanalen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gebruiker1553840543
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing, men heeft niet eens goed notitie genomen van de klacht
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ?