Klacht POSTNL: servies Société ceramique maastricht boerenhoeve stuk bij levering

clara1985

Het opgestuurde servies heb ik verzekerd opgestuurd. Dit is helaas gedeeltelijk gebroken. Dit heb ik gemeld bij post nl. Binnen 2 dagen zou er reactie zijn
Na 1.5 week waarbij ik zelf ook nog vaker aan de bel heb moeten trekken. Kwam er reactie. Toen moest ik een hele papierwinkel invullen en foto's sturen. Waaronder ook foto's van het verpakkingsmateriaal. Maar die waren inmiddels weggegooid Door de ontvanger. Aangezien post nl pas zo laat reageerde... Ook stond dit niet in de voorwaarden voor het verzekerd opsturen. Reactie van post nl? Wij kunnen helaas niets voor u betekenen. Zeer triest dit!

De waarde of een gedeelte van de waarde van het product gewoon terug. Het totaal bedrag was maar 40 euro. Het is niet dat ik de jackpot vraag... Het is overigens niet voor mezelf maar voor de koper.

Geachte mevrouw Vranken,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending helaas beschadigd is aangekomen bij de geadresseerde. Ik vind dit ontzettend naar te horen en bied hiervoor mijn excuses aan.

Het is echter noodzakelijk voor een eventuele schadevergoeding dat er foto's als bewijs zijn gemaakt zodat we kunnen nagaan of er een vergoeding kan plaatsvinden. Zoals in onze algemene voorwaarden staat:

PostNL Pakketservice bepaalt aan de hand van de door
    de Afzender overgelegde bewijzen, zoals het originele
    verzendbewijs, aan-of verkoopnota en/of ander
    rechtsgeldig bewijs van de waarde en schade van de inhoud of de
    afzender in aanmerking komt voor een eventuele
    schadevergoeding zoals bedoeld in dit artikel 12.

Hierin staat duidelijk dat er een bewijs van schade moet worden aangeleverd zodat er (mocht het nodig zijn) een vergoeding kan worden uitgekeerd. Ik vind het echt heel jammer. Maar ik ben bang dat ik zonder deze bewijzen u geen vergoeding kan verstrekken. Mijn excuses voor het ongemak.

Lotte
    PostNL Klantenservice.
    clara1985
    Artikel 12? En waar staat dit dan? Heb voor dat ik het verzekerd zou opsturen gekeken op uw website Hoe het in zijn werk gaat. Maar artikel 12 ben ik niet tegen gekomen. Dus mijn tip zet het er duidelijker op voor de andere klanten. ...
    Zo is het wel makkelijk geld verdienen
    clara1985
    Na wat zoeken op Internet, jullie site bezocht en uiteindelijk Google geraadpleegd. Denk ik dat ik artikel 12 heb gevonden.
    Maar nog steeds kan ik daar niet uit opmaken dat ik foto's van het inpak materiaal had moeten maken...
    Geachte mevrouw Vranken,

Voor een schadevergoeding is bewijs nodig: zolang hier uit op te maken is hoe groot de schade is. Wanneer aan de mogelijkheid tot aanleveren van dit bewijs niet kan worden voldaan, is het niet mogelijk tot schadevergoeding over te gaan. Mocht u alsnog foto's ontvangen van de ontvanger, dan kunnen wij dit noteren in de case die voor deze kwestie is aangemaakt. Zou ik sowieso de code van het betreffende pakket mogen ontvangen of er wellicht meer nieuws is m.b.t. de zending/het onderzoek?

Hartelijke groet,

Nienke
    Klantenservice PostNL
    Beste Nienke,

Ik heb toen foto's gestuurd van de schade. Het beschadigde servies, maar er moesten blijkbaar ook foto's bij van de verpakking. En aangezien post nl pas na 1,5 week reageerde was dit allang weggegooid en in artikel 12 kan ik echt niet duidelijk vinden dat er foto's van de verpakking bij moesten...
    Het ging om zending:3SKAAG094368800

Geachte mevrouw Vranken,

Helaas moet ik u meedelen dat er geen verder nieuws is betreft uw onderzoek. Het spijt mij als het niet duidelijk was dat foto's van de verpakking ook nodig waren. Dit is namelijk wel noodzakelijk om vast te stellen dat het niet aan de verpakking lag, en de schuld dus bij ons ligt.

Ik kan niks meer voor u doen op dit moment en ik hoop uiteraard dat dit in het vervolg nooit meer voor zal komen.

Jos
    clara1985
    Mijn klacht is niet opgelost!