Klacht POSTNL: slecht bezorgen en niet bezorgen van pakketten

SpeedyG

1. een pakket -dat niet door brievenbus past- werd vandaag domweg erin gepropt: het hing eruit. ieder die langsloopt had het kunnen stelen !
dit is geen service !

2. een ander pakket (uit Singapore) is niet eens bezorgd terwijl dat al rondom 16 augustus jl. bezorgd had moeten worden.
niet bezorgen riekt naar verduistering c.q. overtreden Postwet.

1. voortaan aankloppen om pakket te bezorgen
2. ik wil mijn pakket ontvangen c.q. als het inderdaad kwijt is schadevergoeding voor de waarde.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw zendingen. Een pakket werd in de bus gepropt en de andere is niet bij u bezorgd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses voor deze vervelende situatie. Ik wil dit graag doorzetten zodat het besproken kan worden en ook wil ik de status van uw pakket nakijken. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Wat zijn de 3S-codes/track en trace codes van beide zendingen? Of was de eerste via de reguliere Brief verzonden?
    - Wat is uw e-mailadres?

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor de informatie. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb een klacht voor u ingediend over de zending die uit de brievenbus stak. Dit is natuurlijk niet de juiste manier van bezorging. Dit zal binnen twee werkdagen met de postbode worden besproken. U geeft aan dat de andere zending wel een buitenlandse track en trace code heeft? Zou u deze kunnen sturen? Wanneer het via de briefpost is verzonden, kan ik hier namelijk geen klacht over aanmaken. Het is dan niet voor PostNL inzichtelijk of wij de zending vanuit het buitenland hebben ontvangen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

SpeedyG
    1. de trace stopte bij de mededeling dat vanaf vliegtuig het pakket is overgedragen aan PostNL

dit is normaal met buitenlandse zendingen dat daarna de lokale het overneemt qua track and trace

2. ik krijg van Kees Klink, directeur klant etc management een vraag om feedback te geven, zonder link op een no-reply email.
    Heel heel slordig dat op managementniveau zo'n fout wordt gemaakt. Ik denk dat ik maar
    een screenshot maak en op social media ga zetten.

Dit bewijst alleen al dat er te veel fouten gemaakt worden bij PostNL

3. het opnemen met klantenservice heeft 0,0 effect. In 10 jaar tijd zijn talloze meldingen afgedaan met: we kunnen er niets aan doen.... we zijn niet aansprakelijk (zelfs toen brief geopend kwam: de Postwet is inhoudelijk kennelijk onbekend bij de helpdesk??) --- excuses--- we gaan beter ons best doen. Kortom: lariekoek.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Indien een pakket uit het Buitenland verzonden wordt met een officiële Track & Trace code, dan is het pakket in Nederland verder te volgen (met de internationale Track & Trace code) via: www.internationalparceltracking.com/.

Een officiële begint altijd met twee letters, daarna negen cijfers en eindigt met twee letters. Ziet de code er anders uit? Dan gaat het pakket in Nederland verder als ongeregistreerde briefpost. Dit is voor ons niet te traceren. Indien u het pakket niet ontvangt, dan kunt u met de afzender contact opnemen voor een passende oplossing.

Mijn advies is inderdaad om een screenshot te maken en deze via Facebook of Twitter naar ons toe te sturen. Op dit moment is het voor mij namelijk niet duidelijk wat dit precies is, en wat er aan de hand is. Een foto zal deze situatie verduidelijken.

SpeedyG
geen. Voorstel om viaFB of twitter screenshot te sturen: ik heb geen van beide social media, gaat niet lukken. In screenshot staat te lezen dat pakket overgderagen is: áccepted by last Mile carrier en dat is dus PostNL (traceercode stopt vanaf daar) het is PostNL die altijd dit soort pakketten bezorgd (vorige hing immers UIT brievenbus... en de overige vanaf 2013 eveneens. maw: het is PostNL die nalatig is gebleken. Ooit heb ik contac gehad met de klantenservice: kostten van telefonie liepen op zonder enige oplossing zijdens PostNL.en dit komt vaker voor. 1 gemeente in NL (van deb ca 800 die we rijkzijn) heeft op mijn advies klandizie zelfs opgezgd want ik (en anderen) kregen allerlei ambtelijke stukken niet eens ! De concu collega doet het vooralsnog stukker beter ! Vreemd ook in het verhaal van verdwenen pakket: geen enkel moment vraagt de medewerker van PostNL naar de schade omvang. Waarom? omdat PostNL toch nooit schades vergoed. kwalijke kant van de bijna monopoliepositie...