Klacht POSTNL: Slechte afhandeling beschadigde goederen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 463590
Gebruiker
Ray C
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Beschadigde goederen
Post bezorger heeft 2 zonnebrillen in de brievenbus gepropt zonder aan te bellen terwijl we thuis waren resultaat 2 hoedjes kapot en 1 zonnebril verbogen.

De oplossing

Post nl geeft aan dat omdat het pakket niet verzekerd was ik de schade moet verhalen bij de verzender of creditcard maatschappij
Dit kan nooit de bedoeling zijn neem ik aan
De bezorger krijgt alleen een waarschuwing

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de afhandeling van een door u ingediende klacht. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik wil de situatie graag voor u verduidelijken, omdat ik merk dat de reden van de verwijzing naar de afzender u niet duidelijk is. Een schadeclaim met betrekking tot een beschadigde zending wordt nooit aan de ontvanger/geadresseerde uitgekeerd, omdat dit niet de partij is die een verzendovereenkomst met de postorganisatie is aangegaan. De afzender is een verzendovereenkomst aangegaan met de postorganisatie in het land van herkomst. Als de afzender wil reclameren zal deze bij de betreffende postorganisatie moeten aankloppen om de situatie conform voorwaarden af te handelen.

    Als ontvanger van het pakket heeft u een koopovereenkomst met de afzender. Afhankelijk van de gemaakte afspraken dient de afzender van het pakket u een passende oplossing te bieden. De procedure die is gevolgd is daarom juist.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ray C
Datum
Uiteindelijke oplossing
Kastje muur effect service post.nl zwaar onvoldoende helaas hebben ze een monopoly in het bezorgen in Nederland
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen