Opgelost door POSTNL: slechte afhandeling klacht

mamagyver

Begin maart heb ik een pakket uit de US ontvangen dat beschadigd was. Dus een klacht ingediend. Daarop volgde een verzoek van postnl om meer details en foto's. Direct een keurig dossier aangeleverd.
Na zes weken maar eens gebeld hoe het er voor stond. De zaak bleek gesloten omdat ik niet gereageerd zou hebben!
De zaak dus heropend.
Na eindeloos heen en weer gebel en gemail is er nog steeds geen oplossing. De zaak zou nu bij postnl afdeling buitenland liggen. Dat is een afdeling waar je als klant zelf niet mee kan bellen.
Inmiddels heeft de afzender soortgelijke ervaringen met USPS. Daar claimen zo bovendien dat ze van postnl een bericht zouden hebben dat het pakket niet eens als ontvangen geregistreerd staat! De afzender moet allerlei formulieren nogmaals invullen, doet dat, en hoort vervolgens ook niets.
Zojuist maar weer eens de klantenservice van postnl gebeld. Daar staat de zaak wederom als "gesloten" aangevinkt.

Een schadevergoeding voor de kapotte glasplaat. Dit is een speciaal en erg duur soort glas, niet in Nederland verkrijgbaar.

Geachte mamagyver, Hartelijk dank voor uw melding.Aan de hand van de door u opgegeven informatie op de klachtkompleetpagina heb ik de aantekeningen in de betreffende case door kunnen nemen.Ik zie dat er naar aanleiding van uw contacten met onze klantenservice acties zijn ondernomen om de verzendende postorganisatie in de US te informeren over uw schademelding in Nederland.Zoals de behandelaar van uw melding u, als het goed is, heeft medegedeeld wordt de uiteindelijke schadeafhandeling gedaan door de postorganisatie in het buitenland met de afzender. U en de afzender zullen de schade dan weer onderling moeten regelen.Van wat ik van de collegae van het hoofdkantoor internationaal heb begrepen is dat zij nogmaals contact zullen opnemen met de US collegae om uw schademelding in Nederland te verifiëren.De behandelaar van uw melding is inmiddels op een andere afdeling binnen PostNL werkzaam. Ik heb de teamleider van de klantenservice afdeling waar de behandelaar werkzaam was verzocht om er voor te zorgen dat er nog even contact met u opgenomen wordt.Onze excuses voor het ondervonden ongemak.Met vriendelijke groet,Frouktje
    mamagyver
    Dank voor de reactie op deze pagina, maar ik heb nog altijd helemaal niets gehoord van PostNL, ook niet op mijn voicemail.
    Van de verzender heb ik inmiddels gehoord dat USPS nu heeft begrepen dat ik het pakket beschadigd heb ontvangen. Zij nemen nu weer 60 dagen de tijd voor verder actie.
    Dit sleept nu al maanden, en ik krijg niemand aan de telefoon. Laat staan iemand die weet hoe het er voor staat.
    Geachte mamagyver, Hartelijk dank voor uw reactie.Ik begreep dat het uiteindelijk toch is gelukt en dat u en de collega inmiddels een goed gesprek hebben gehad.De verdere afhandeling zal in de US moeten gebeuren dus ik ga er van uit dat u geen contactmomenten meer met onze klantenservice hoeft te hebben.Wanneer er toch nog iets is kunt u altijd even contact met ons opnemen.Excuses voor het ondervonden ongemak.
    Met vriendelijke groet,Frouktje
    mamagyver
    Afgelopen week ben ik gebeld door een medewerker van de klantenservice die beaamde dat er met mijn schademelding zo'n beetje alles fout was gegaan wat er maar fout kan gaan. Inmiddels ligt e.e.a. bij USPS en is het afwachten. Ik heb nu contactgegevens van bovengenoemde medewerker voor het geval er nog iets besproken dient te worden. Ik blijf van mening dat het raar is dat klanten niet met de afd buitenland van PostNL contact kunnen opnemen. Het bedrijf is veel te log.