Opgelost door POSTNL: slechte bezorging postNL

content Opgelost
A.A. Denekamp-de Jong

De postbezorging bij mij in de buurt is ongelooflijk belabberd: soms is er post in de nacht van zaterdag op zondag, van zondag op maandag, maar erger is dat ik regelmatig - soms zeer privacy-gevoelige - post voor anderen in mijn brievenbus vind. Bestemd voor mensen die in een heel andere straat wonen, mensen die ik niet ken. Op het ogenblik heb ik hier in huis vier brieven liggen, afkomstig van de belastingdienst en bestemd voor anderen. Drie brieven liggen hier al een paar weken (ze zouden worden opgehaald door iemand van de post) en vandaag was het weer raak. Bovendien mag ik mij afvragen of post die voor mij bestemd is wellicht ook verkeerd bezorgd is, en of ik die poststukken ooit zal ontvangen.
Al heel vaak heb ik geklaagd, en telkens wordt mij verteld dat er 'aan gewerkt wordt' en dat er verbetering zal komen. Dus niet. Integendeel zelfs.

Post NL moet beter te werk gaan.

Geachte heer/ mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van briefpost. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me uiteraard voorstellen dat het niet prettig is om post van andere adressen te ontvangen. Aan de hand van mijn administratie heb ik de betreffende melding terug gevonden en vernomen dat de post inmiddels bij u is opgehaald. Hieruit is echter gebleken dat deze post niet door PostNL is afgeleverd. De belastingdienst maakt vaak gebruik van een andere bezorgdienst. Mocht u in de toekomst weer foutief bezorgde post ontvangen wil ik u vragen om heel goed de frankering te controleren. Wanneer de post door ons is afgeleverd staat er PostNL port betaald op de envelop.

A.A. Denekamp-de Jong
Een deel van de klacht is opgelost: kort na de melding kwam een bezorger van PostNL aan de deur om de verkeerde bezorgde poststukken op te halen. Verbetering is beloofd. Nu maar even afwachten. Kreeg ook een brief van PostNL, met excuses ja, maar uit de inhoud van de brief dat mijn klacht toch niet echt goed gelezen was. Maar afijn, als de verkeerde post bij mij wordt bezorgd, moet een ander er op wachten. Dus als men belooft beter te gaan opletten en nauwkeuriger te gaan werken, hopen we er maar het beste van.