Klacht POSTNL: Slechte bezorging

Klachtnummer
# 146799
Gebruiker
ToeCurler
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Pakket door PostNL bezorgd. Moeten kosten op betaald worden. Kan niet gepinned worden en ook geen wisselgeld beschikbaar. Kan gelukkig bij bedrijf waar ik vaak spullen bestel ook voor andere vervoerder zoals DHL UPS of Fedex kiezen. Ga dat voortaan doen.
Moest pakket bij postkantoor op gaan halen.

De oplossing

Zorg dat de bezorger een pinautomaat bij zich heeft.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw ten Rouwelaar,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u kosten moest betalen voor uw zending en dit niet aan de deur kon betalen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is.

    Onze bezorgers hebben inderdaad geen mobiel pinapparaat. De reden daarvoor is dat deze apparatuur storingsgevoelig is. Ook is er in het verleden helaas fraude gepleegd door mensen die zich voor ons uitgaven en vroegen om aan de deur te pinnen. Doordat u niet bij ons kunt pinnen, weet u gelijk dat er iets aan de hand is als hierom wordt gevraagd. Via de website kunt u zien hoeveel u moet betalen voor de zending, zodat u eventueel nog geld in huis kunt halen. De bezorgers hebben helaas ook geen wisselgeld wegens veiligheidsredenen. Als u geen geld heeft is er inderdaad de mogelijkheid om het pakket naar het postkantoor te laten sturen en vervolgens daar te pinnen. Mijn excuses voor het ongemak wat dit heeft veroorzaakt.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Wilma
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    ToeCurler
    Datum
    Geef de bezorger tenminste wisselgeld tot € 50 mee, dat is niet zo'n groot risico. In mijn geval wist ik niet welke bezorgdienst het pakket ging afleveren. Bij de tracking info van het Amerikaanse verzend bedrijf staat niet wie de Nederlandse partner is. Omdat de kosten invoerrechten betreffen weet de ontvanger ook het bedrag niet. Komt vast vaker voor bij pakketten uit landen buiten de EU.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Rouwelaar,

    Ik kan mij voorstellen dat dit u handig lijkt. Helaas is het niet mogelijk dit op verzoek in te voeren. Zoals mijn collega aangaf, kan het pakket naar het postkantoor gebracht worden zodat u daar kunt pinnen of contant kunt betalen (en wisselgeld krijgt).

    Mocht u nu of in de toekomst nog vragen hebben, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice via www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groeten,
    Mena
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen