Klacht POSTNL: Slechte bezorging

ToeCurler

Pakket door PostNL bezorgd. Moeten kosten op betaald worden. Kan niet gepinned worden en ook geen wisselgeld beschikbaar. Kan gelukkig bij bedrijf waar ik vaak spullen bestel ook voor andere vervoerder zoals DHL UPS of Fedex kiezen. Ga dat voortaan doen.
Moest pakket bij postkantoor op gaan halen.

Zorg dat de bezorger een pinautomaat bij zich heeft.

Geachte heer/mevrouw ten Rouwelaar,

Uit uw bericht begrijp ik dat u kosten moest betalen voor uw zending en dit niet aan de deur kon betalen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is.

Onze bezorgers hebben inderdaad geen mobiel pinapparaat. De reden daarvoor is dat deze apparatuur storingsgevoelig is. Ook is er in het verleden helaas fraude gepleegd door mensen die zich voor ons uitgaven en vroegen om aan de deur te pinnen. Doordat u niet bij ons kunt pinnen, weet u gelijk dat er iets aan de hand is als hierom wordt gevraagd. Via de website kunt u zien hoeveel u moet betalen voor de zending, zodat u eventueel nog geld in huis kunt halen. De bezorgers hebben helaas ook geen wisselgeld wegens veiligheidsredenen. Als u geen geld heeft is er inderdaad de mogelijkheid om het pakket naar het postkantoor te laten sturen en vervolgens daar te pinnen. Mijn excuses voor het ongemak wat dit heeft veroorzaakt.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Wilma
    Klantenservice PostNL
    ToeCurler
    Geef de bezorger tenminste wisselgeld tot € 50 mee, dat is niet zo'n groot risico. In mijn geval wist ik niet welke bezorgdienst het pakket ging afleveren. Bij de tracking info van het Amerikaanse verzend bedrijf staat niet wie de Nederlandse partner is. Omdat de kosten invoerrechten betreffen weet de ontvanger ook het bedrag niet. Komt vast vaker voor bij pakketten uit landen buiten de EU.
    Geachte heer Rouwelaar,

Ik kan mij voorstellen dat dit u handig lijkt. Helaas is het niet mogelijk dit op verzoek in te voeren. Zoals mijn collega aangaf, kan het pakket naar het postkantoor gebracht worden zodat u daar kunt pinnen of contant kunt betalen (en wisselgeld krijgt).

Mocht u nu of in de toekomst nog vragen hebben, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice via www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groeten,
    Mena