Klacht POSTNL: Slechte communicatie en levertijd klopt al 3 dagen niet

Kaato

Tot op heden heb ik geen idee waar mijn pakket is of wanneer het wordt geleverd. Maandag netjes een T&T nummer gekregen, pakket zou dinsdag binnen komen tussen 11:00 en 13:08. Mijn vriendin zou wel een dagje wachten... pakket is nooit gearriveerd. Opeens een bericht via de PostNL APP: Bezorgmoment nog niet bekend - zonder verder bericht naar de klant toe? De communicatie is ronduit slecht. Laat me niet beginnen over de telefonische 'klantenservice' Uiteindelijk heb ik 4x (!) naar PostNL moeten bellen á 45 ct/per gesprek.

De eerste keer moest ik bellen naar Extra@Home, die hadden geen idee want het pakket was niet bekend bij hun.

Dan maar weer bellen naar PostNL pakket service, wederom doorverwezen naar TNT Express, die snappen niet waarom ik bel aangezien zij alleen Business to Business doen?

Dan maar weer bellen naar PostNL pakket service, uiteindelijk iemand aan de lijn die min of meer verstand van zaken had en ook daadwerkelijk moeite wilde doen om mij te helpen. Moest toch echt bij Extra@Home zijn, doorverbinden mislukt.

Dan nog maar een keer bellen met de PostNL pakket service of ze even de juiste toetsen willen indrukken...

Pakket ligt ergens bij een distributiecentrum omdat het verkeerd is aangemeld door de afzender. Voor mij is het niet logisch dat dit vervolgens mijn probleem wordt aangezien je geen informatie krijgt vanuit PostNL wat er met je pakket gebeurd. Je moet dus zelf gaan bellen. Een mail of bericht via de app zou zoveel makkelijker zijn.

Daarnaast is de klantenservice echt belabberd. Laat die mensen a.u.b. op 1 lijn zitten want als ik elke keer willekeurig wordt doorverbonden klopt er natuurlijk niks van de procedures. Het is belachelijk dat ik na 3 x keer bellen pas iemand aan de lijn krijg die er óf verstand van heeft óf wat meer moeite wilt doen.

Graag informatie over de levertijd. Die telefonische kosten kunnen me weinig schelen maar ben a.u.b. duidelijk toe naar je klanten en schuif het niet elke keer af op een andere afdeling (of zelfs een ander bedrijf!).

Geachte heer, mevrouw Van Dartel,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending verwacht maar dat u niet precies weet wanneer deze wordt bezorgd. Ik begrijp dat is erg frustrerend is, helemaal als de klantenservice verschillende dingen aangeeft.

Ik heb voor u gekeken en ik zie dat deze zending door Extra@home zal worden bezorgd. U kunt de zending volgen via https://extrahome.dirextion.nl/ mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u bellen naar 088-2363764. Extra@home is een andere afdeling en heeft een eigen klantenservice, daar kunnen ze u het beste helpen.

Mocht u in de toekomst nog vragen hebben of opmerkingen hebben dan kunt u ook via Facebook, Twitter of chat contact opnemen met PostNL.

Jurgen

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren