Klacht POSTNL: slechte communicatie en service post.nl

Inklaringsafdeling Post.nl / EMS
Een buitenlands pakket is via EMS in Amsterdam aangekomen en wordt sinds begin januari 2018 vastgehouden door de douane afdeling van Post.nl. Er wordt niets gecommuniceerd met ons en uiteindelijk ruim 2 maanden verder kom ik erachter dat zij wachten op een BVA formulier. Deze dus ingevuld. Na vele telefoongesprekken en ergernis heel weinig opgeschoten. Uiteindelijk vorige week vrijdag te horen gekregen dat de inklaring is afgerond en het pakket wordt afgeleverd bij een Post.nl punt. Ook moet er nog euro 122 afgerekend worden voor een pakket van euro 400. Helaas wordt er niets afgeleverd. Vandaag weer gebeld en wordt mij verteld dat zij helemaal niets voor mij kunnen betekenen. Vorige week donderdag werd mij nog verteld dat het pakket op de wagen was voor bezorging en vandaag is niets bekend en moeten wij maar weer geduld hebben. Zij kunnen geen contact opnemen met hun EIGEN douane afdeling. Hoe erg is dit. Post.nl kan hun eigen afdeling niet eens bellen. Het telefoongesprek werd afgebroken. Dit is het dan. 2,5 maand later en helemaal niets. Geen oplossing. Hoe kan ik eindelijk het pakket wel ontvangen?

Het pakket deze week eindelijk in handen krijgen en zonder extra kosten ivm onnodig vasthouden pakket en eigen tijd (dus ook geld) wat erin zit.

Geachte heer, mevrouw Van Bueren,

Bedankt voor het plaatsen van een bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u pakket 3SEPGE3854110 nog niet in ontvangst heeft mogen nemen. Hierover het volgende.

Mijn oprechte excuses voor al het ervaren ongemak. Wij hebben geen verdere invloed op de handelswijze van de douane en dit valt ook niet onder PostNL. Echter had u dit pakketje al moeten ontvangen. Mag ik van u de gegevens van de afzender en een duidelijke beschrijving van de inhoud/verpakking van dit pakketje? Dan kijk ik wat ik voor u kan betekenen.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Sandra
    PostNL
    Machteloos@
    Als bijlage alle documenten. Ik heb meerdere malen contact gehad met de Nederlandse Douane en zij vertelden mij dat de inklaring van dit pakket in handen is van Post.nl. Zij kunnen dus niets voor ons betekenen. Jullie zijn de enigen die hierbij kunnen.
    Machteloos@
    Ik hoop echt dat er nu eindelijk een einde aan deze ellende komt. Er zit een drone in. zie ook de bijlagen. Webwinkel
    Banggood Technology Co., Limited
    service@banggood.com
    +852 35903678. ik krijg niet alle documenten toegevoegd.
    Geachte heer/mevrouw van Bueren,

Hartelijk dank voor uw reactie en toelichting.

Ik heb de informatie voor u gecontroleerd, maar zie dat er op dit moment sprake is van twee verschillende adressen. Bij uw gegevens op deze pagina zie ik 3994XX / 11 vermeld staan, echter in de screenshots van de betreffende zending wordt 3971AL / 60 als adres vermeld. Zou u aan willen geven welke van deze gegevens correct is? Aan de hand daarvan kijk ik graag wat ik voor u kan betekenen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

René

Machteloos@
    Ik zou het ook zeer op prijs stellen wanneer ik niet 1 antwoord per dag zou krijgen. Zo zijn we straks weer een maand verder. Ik heb de afgelopen tijd al zolang onnodige communicatie gehad met Post.nl dat het in mijn ogen een hele kleine moeite moet zijn om kosteloos dit pakket bij ons geleverd te krijgen.
    Geachte heer/mevrouw Van Bueren,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb voor u een onderzoek opgestart naar het pakket, zodat we erachter kunnen komen wat de vertraging veroorzaakt en we het pakket weer op de goede weg kunnen sturen.

Het pakket kan niet op uw adres worden afgeleverd, maar zal worden afgeleverd op een afhaallocatie. Dit komt doordat er inklaringskosten zijn verbonden aan het pakket. Mijn collega wilde alleen even weten op welk adres het onderzoek geregistreerd kon worden.

Ons onderzoeksteam zal binnen vijf werkdagen contact met u opnemen over de status van het onderzoek. Mocht u na 20 maart nog niks hebben vernomen van onze onderzoekafdeling, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Hopelijk kunt u het pakket spoedig in ontvangst nemen. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ilse
    PostNL
    Geachte heer, mevrouw Van Bueren,

Ik kan me uw teleurstelling goed voorstellen aangezien u nu al zo lang op dit pakket wacht, maar mijn collega’s van de onderzoeksafdeling hebben tijd nodig om dit voor u uit te zoeken. Het is niet mogelijk om uit coulance de inklarings-/ douanekosten te laten vervallen. Ik hoop dat u het pakket spoedig eindelijk in ontvangst zal kunnen nemen.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet

Geachte heer, mevrouw Van Bueren,

Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp zeer goed dat u dit niet verwacht, echter zal dit eerst gewoon betaald moeten worden. En los daarvan zal er gekeken worden naar eventuele vergoeding/coulance. Zoals eerder verteld, krijgt u binnen 5 werkdagen een eerste terugkoppeling en het onderzoek zal daarnaast nog meer tijd in beslag nemen. Ik begrijp dat u dit ontzettend kwalijk vind maar, tot het onderzoek is afgerond, is de kans aanwezig dat uw zending gevonden wordt en naar een afhaallocatie wordt gestuurd.

Ik wil u mijn excuses aanbeiden voor het tot nu toe opgelopen ongemak. Ik hoop dat u uw zending zo spoedig mogelijk alsnog mag ontvangen.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Nathan