Klacht POSTNL: Slechte communicatie en zeer slecht personeel.

sad Niet opgelost
Ton Martens

Een retourpakket werd op Paasmaandag bij de winkel aangeboden, maar die was uiteraard gesloten.
Op het retourblaadje stond: Pakket geweigerd!.
Via postnl.nl geprobeerd om in contact te komen met ze, maar de vrouw die ik na een half uur aan de telefoon had, sprak slecht Nederlands, wist niet waar ik het over had en na +/- 2 minuten verbrak ze de verbinding.
Aangezien ik overmorgen in de buurt kom van de winkel, zal ik het pakket zelf maar bezorgen.

Postnl moet beter bereikbaar zijn.
Hoe je ook wil communiceren, je komt niet om een lullige chat heen en op het eind krijg je een 8-cijferig nummer dat je moet onthouden of de chat printen. De telefoniste deed niets met dat nummer.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden pakket ten onrechte met de melding ‘geweigerd’ naar u retour is gestuurd. Verder geeft u aan niet tevreden te zijn over de bereikbaarheid van de Klantenservice. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

We willen iedereen zo goed mogelijk helpen. Dat kan sneller en beter via onze online Klantenservice: www.postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoord op veelgestelde vragen of kan onze chatbot Daan al veel vragen in één keer beantwoorden. En komt u er toch niet uit? Dan vindt u hier ook onze andere contactopties als bellen, chatten, online een klacht indienen, een brief schrijven óf een privébericht via Facebook en Twitter sturen. Het spijt me dat het contact in uw geval niet soepel is verlopen.

Ik kan uw klacht uiteraard ook via Klachtenkompas in behandeling nemen. Het is niet de bedoeling dat uw zending ten onrechte retour wordt gestuurd. Ik wil graag een melding maken van dit voorval en de verzendkosten aan u vergoeden. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Wat is uw IBAN en de tenaamstelling van uw bankrekening?

- Welk bedrag heeft u betaald voor het verzendlabel?

Ton Martens
Postnl vergoed de verzendkosten. Ik heb het pakket wel 2x moeten verzenden, dus de totale kosten zijn € 13,50. Dit bedrag kan worden gestort op NL60 INGB 0004 2600 53 t.n.v. LAM Martens Postnl heeft het geld nog niet teruggestort (16-4-2021).