Klacht POSTNL: Slechte helpdesk service
Details
De klacht
Begin februari hebben wij een bestelling geplaatst van uit Australie.Track&trace nummer is LH102523586AU.
Dit pakket zou afgeleverd moeten worden bij ons in Hilversum. Dit was bij een post NL locatie in de Bruna afgeleverd. PostNL heeft ons echter nooit een briefje gestuurd dat wij het pakket kunnen ophalen. Het pakket bleef 2 weken zonder dat wij dit wisten bij de Bruna. Vervolgens zou het terug gestuurd worden. Nadat mijn vriendin gisteren contact had opgenomen met de PostNL helpdesk werd zij op zeer onproffesionele en ongeinteresseerd wijze behandeld door een medewerker van Post NL (Shereen Simones) Die gaf aan dat ze niks kunnen betekenen en dat alleen de verzender in Australie een retour verzending kan annuleren. Dit heeft de verzender in dit geval gedaan.
Het pakket ligt op dit moment in een retour container in Amsterdam.
Er staat echter
Retouradres
POSTBUS 20582
1001 NN AMSTERDAM
Omschrijving
LH102523586AU
Afzender
POSTBUS 20582
1001 NN AMSTERDAM
Verder staat er niets in de omschrijving of het pakket wederom naar ons gestuurd zal worden.
Ik belde nogmaals naar de helpdesk. Ditmaal had ik gesproken met mevrouw Arwanha. Ook dit keer had ik het idee alsof ik tegen een cassette bandje aan het praten was. Er werd totaal geen begrip getoont en de persoon herhaalde constant haar antwoorden. Toen ik haar vroeg of het pakket niet gewoon bij het sorteer centrum opgehaald kon worden zei ze dat dit niet kan.
Ik moest de situatie afwachten en alleen de verzender kan hier in invloed op uitoefenen. Ook al is dit al reeds gebeurd.
De oplossing
Ik vind het belachelijk dat we het pakket niet kunnen ophalen bij een Post NL locatie. We kunnen ons immers legitimeren.De behulpzaamheid van de helpdesk in het meedenken naar een oplossing is diep en diep triest! Zelfs als ik aanbied om zelf het pakket op te halen is dit niet mogelijk...?!
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.