Klacht POSTNL: Slechte klachtafhandeling

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 561183
Gebruiker
T.D. Argante
Datum
1 reactie

Details

Klacht

De klachtafhandeling bij PostNL is erg slecht. In dit jaar heb ik twee problemen ondervonden met de bezorging.
Bij beide problemen werd ik letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd, kreeg ik tegenstrijdige berichten van PostNL medewerker, mocht ik meermaals het zelfde verhaal doen, werd ik meermaals verzocht bepaalde informatie op te sturen om uiteindelijk de melding te krijgen dat ik toch elders moet zijn (bij de verzender). Ga je een klacht hierover indienen dan zie je dat ze proberen het probleem op te lossen maar niet hun manier van klacht afhandelen. Tevens krijg je te weinig ruimte om je klacht in te dienen (max 250 karakters) en komt je klacht dus maar half aan.

Gewenste oplossing

Ik hoop natuurlijk dat uiteindelijk één van mijn problemen opgelost gaat worden (zie tracking nummer) maar ik doe mijn beklag hier omdat ik merk dat het klachten systeem niet werkt bij PostNL.
Mijn advies zou zijn;
Geef een klant bij het melden van een klacht een online omgeving waar hij zijn ticket kan zien en kan reageren. Ook kan PostNL reageren binnen dat ticket en hoeft een klant niet steeds zijn verhaal te doen.
Geboden oplossing
Je ziet in de reactie van PostNL dat ze mijn klacht niet helemaal snappen. " Uit uw melding maak ik op dat u een opmerking heeft over een pakket uit het buitenland." Nee, de klacht gaat over jullie klachten procedure. Daar moet iets gebeuren. Dat de oorzaak van mijn klacht een zending is doet er niet toe. U geeft in uw reactie aan dat een klacht bij jullie een klachtnummer krijgt zodat bij telefonisch contact jullie alle gegevens hebben. Mijn ervaring is dat dit niet het geval is. Ik heb meermaals mijn probleem opnieuw mogen uitleggen. Vraag ik om een uitdraai van mijn klacht(en) dan krijg ik dit niet.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een opmerking heeft over een pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik u telefonisch niet kunnen bereiken.
    Allereerst wil ik aangeven dat u via de chat een klachtnummer krijgt zodat wij bij telefonisch contact alle gegevens bij de hand hebben.

    Voor wat betreft uw pakket uit het buitenland wil ik u adviseren om contact met de verzender op te nemen. Deze kan eventueel een nieuwe zending toesturen aangezien het te ontvangen pakket al erg lang onderweg is en het onbekend is of u deze nog gaat ontvangen. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen