Klacht POSTNL: Slechte pakketbezorging flats
Details
De klacht
Beste Post NL,De pakketbezorging in mijn appartementencomplex door POST NL loopt al tijden erg slecht. Ik klaag dan ook namens alle bewoners in mijn straat. De bezorger komt aan de deur en vraagt naar beneden te komen. Ik woon zelf 5 hoog maar er is een lift. Nu heb ik een kleuter en een baby en is het voor mij meestal niet mogelijk naar beneden te komen. Ik vraag dan ook netjes of ze naar boven willen komen, maar dit is zelden het geval. Dan moet ik via de intercom een heel pleidooi houden waarom ik niet naar beneden wil komen. Heel soms komen ze naar boven en doen dan uiterst onvriendelijke (zacht uitgedrukt) maar vaak leggen ze het bij de lift of geven het aan een andere bewoner mee en moet ik het zelf maar gaan zoeken. Met het risico dat het pakket wordt gestolen. (Ik woon midden in Amsterdam dus heel vreemd zou het niet zijn.)
Ik heb begrepen dat pakketbezorgers betaald worden per bezorgt pakket, dat verklaart misschien waarom de mentaliteit zo gruwelijk is.
De oplossing
Graag wat uitleg over wat ik wel en niet mag verwachten van jullie pakketbezorgers en hopelijk kan er een verandering plaatsvinden in dankbaar als het beneden wordt opgehaald maar de norm is afgeven aan de deur.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.