Klacht POSTNL: Slechte pakketbezorging flats

evelinesss

Beste Post NL,

De pakketbezorging in mijn appartementencomplex door POST NL loopt al tijden erg slecht. Ik klaag dan ook namens alle bewoners in mijn straat. De bezorger komt aan de deur en vraagt naar beneden te komen. Ik woon zelf 5 hoog maar er is een lift. Nu heb ik een kleuter en een baby en is het voor mij meestal niet mogelijk naar beneden te komen. Ik vraag dan ook netjes of ze naar boven willen komen, maar dit is zelden het geval. Dan moet ik via de intercom een heel pleidooi houden waarom ik niet naar beneden wil komen. Heel soms komen ze naar boven en doen dan uiterst onvriendelijke (zacht uitgedrukt) maar vaak leggen ze het bij de lift of geven het aan een andere bewoner mee en moet ik het zelf maar gaan zoeken. Met het risico dat het pakket wordt gestolen. (Ik woon midden in Amsterdam dus heel vreemd zou het niet zijn.)
Ik heb begrepen dat pakketbezorgers betaald worden per bezorgt pakket, dat verklaart misschien waarom de mentaliteit zo gruwelijk is.

Graag wat uitleg over wat ik wel en niet mag verwachten van jullie pakketbezorgers en hopelijk kan er een verandering plaatsvinden in dankbaar als het beneden wordt opgehaald maar de norm is afgeven aan de deur.

Geachte heer, mevrouw Kreijn-Stallaart,

Hartelijk dank voor uw bericht via deze website. Ik begrijp hieruit dat de bezorging in uw appartementencomplex niet helemaal vlekkeloos verloopt aangezien de bezorger uw pakket (meestal) niet bij uw voordeur wil bezorgen. U zou graag willen weten wat hierin de procedure is. Graag informeer ik u hierover.

De bezorger moet de pakketten altijd verplicht aan de voordeur aanbieden. Dit geldt ook voor flats en galerijwoningen. In uw geval wordt dit niet gedaan. Ik wil hier dan ook graag een melding voor aanmaken zodat dit met de betrokken medewerkers besproken kan worden. Hiervoor heb ik echter wel een 3S-code van een pakketje waarbij dit is voorgevallen. Zou u deze als reactie op dit bericht willen sturen?
    Mochten meer bewoners van uw flat hier last van hebben, wil ik hen adviseren om dit ook bij ons te melden zodat we dit per situatie door kunnen zetten.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Irene
    PostNL