Klacht POSTNL: Slechte pakketbezorging

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 469748
Gebruiker
Eek
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Tijdens vakantie pakje uit china bij afhaalpunt post.nl bezorgd. Na 7 dagen is pakje retour afzender gegaan, zonder terugroepmogelijkheid! Afhaalpunt is op zondagen dicht. Service post.nl is tijdrovend, en bood geen oplossing.

De oplossing

Langere tijd geven om pakje op te halen, in vakantie tijd minimaal 3 weken

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw pakket tijdens uw vakantie is afgeleverd bij een PostNL punt, waardoor u niet in staat was het pakket binnen een week af te halen. Ik begrijp dat u hier teleurgesteld over bent. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Indien het pakket retour is gestuurd dan is dit niet terug te draaien, het retourproces is definitief. Ik raad u aan om voor een passende oplossing omtrent uw bestelling contact op te nemen met de afzender. Ik begrijp dat u de afhaaltermijn van een week niet voldoende vindt. Vanaf september 2019 is de bewaartermijn voor de meeste pakketten veranderd van twee weken naar één week. De meeste klanten halen vaak al in de eerste paar dagen hun pakket op bij een PostNL-punt. In de tweede week worden er bijna geen pakketten meer opgehaald. Het kan hierdoor onnodig lang duren voordat de webwinkel zijn goederen weer retour ontvangt. Daarnaast hoeven de PostNL punten pakketten niet onnodig lang te bewaren in hun winkel, wat opslagcapaciteit scheelt. Ik kan de huidige afhaaltermijn niet aanpassen, het is niet mogelijk om alleen tijdens de diverse vakantieperiodes de termijn te verlengen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Eek
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing, maar een waardeloze verklaring voor de slechte dienstverlening. Zeer teleurstellend.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen