Klacht POSTNL: Slechte service, nalatig en pijnlijk.

sad Niet opgelost
K.M. Smit

Op 18 maart j.l. zou er een rouwbrief bij mij worden afgeleverd. Het betreft een oom van mij.(broer van mijn vader)
Deze rouwbrief, bleek later, is retour gestuurd naar de afzender.
Hierdoor was ik niet op de hoogte van het overlijden van mijn oom en wanneer de uitvaart zou zijn.
Dit is pijnlijk en verdrietig, maar de woede om de laksheid van een medewerker Post.nl is heel groot.

Mijn adres is wel degelijk bekend. Ik woon hier al sinds 2000 en krijg dagelijks post ook via Post.nl.

Op de app van Post.nl was te zien dat de rouwbrief was gescand en dat deze op 18 maart j.l. afgeleverd zou worden.

Een melding van maken via de medium

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de rouwkaart in verband met het overlijden van uw oom retour is gestuurd naar de afzender, terwijl het adres juist was. Hierdoor was u niet op de hoogte van zijn overlijden en wanneer de uitvaart was. Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw oom. Wij behandelen rouwkaarten altijd met extra aandacht vanwege hun gevoelige karakter. Toch is er in uw geval iets misgegaan. Ik vind dit bijzonder spijtig en pijnlijk, mijn oprechte excuses voor deze gang van zaken.

Tot mijn grote spijt kan ik de gang van zaken niet meer herstellen of goedmaken. Aan de hand van de door u meegestuurde informatie heb ik uw klacht doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling zodat dit met de betrokken medewerkers(s) besproken zal worden. Uw klacht zal binnen onze organisatie verder worden opgepakt. Wij gaan er alles aan doen om te zorgen dat dit in de toekomst zo veel mogelijk voorkomen wordt. Omdat uw klacht intern wordt opgelost, ontvangt u geen verdere reactie. Ik wens u veel sterkte met het verwerken van uw verlies.

K.M. Smit
Er viel niets opgelost te worden, aangezien het leed al geleden was. De crematie is al geweest, waarbij ik niet aanwezig kon zijn vanwege nalatigheid van een medewerker Post.nl. Met mijn klacht hoop ik dat Post.nl alle moeite zal doen om deze pijnlijke kwestie in de toekomst te voorkomen.