Klacht POSTNL: Slechte service bij kwijt raken aangetekende post

Louisvdd

Op 20-5 een aangetekende brief verstuurd naar USA
Vanaf 22-5 geen updates meer
Eind juni officiële “zoektocht” gestart door postNL. Er zou in 10 dagen reactie komen. Helaas 10 juli nog geen reactie. Het is druk u krijgt binnen 1 week reactie. 17 juli nog steeds geen reactie.
Ik geef het nog eens door krijg je bij de chat te horen. U krijgt nu binnen 2 dagen reactie..... tuurlijk mevrouw.
Het is nu 25 juli en nog steeds niks gehoord..
Lever gewoon service en zeg als je per die datum niks hebt gehoord betalen we de vergoeding.
Je betaald niet voor niks €18,30 om een envelop te versturen.

Of pakket retour binnen 2 weken of vergoeding.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden zending nog niet afgeleverd is bij de geadresseerde in de Verenigde Staten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u duidelijkheid wilt. Graag reageer ik op uw bericht.

Als gevolg van de maatregelen tegen COVID-19 is vertraging ontstaan bij de aflevering van internationale zendingen, dat geldt ook voor zendingen naar de Verenigde Staten. Door grote personele en logistieke problemen, als gevolg van het coronavirus, lukt het de Amerikaanse postdienst momenteel niet om post en pakketten op tijd te verwerken en te bezorgen binnen de VS. Hierdoor ontstaan er helaas vertragingen. Gemiddeld zien we dat het 9-27 dagen langer duurt om een zending te bezorgen en in sommige gevallen zelfs meer dan 6 weken. Waar we dus normaal bij een lange bezorgtijd soms moeten constateren dat een zending mogelijk is zoekgeraakt, is dat nu zeer waarschijnlijk niet het geval.

Om de achterstand zo snel mogelijk bij te werken worden post en pakketten met barcode, bij aankomst in de VS momenteel niet gescand. Hierdoor ontbreekt soms de laatste status van een zending. In dat geval lijkt het alsof de zending nog onderweg is, terwijl deze al wel is aangekomen in de VS. Pas wanneer de zending aankomt bij het postsorteercentrum in de VS wordt de statusinformatie hervat en bijgewerkt. Meer informatie kunt u vinden op https://www.postnl.nl/klantenservice/actuele-vertragingen/buitenland/#us

Door middel van uw informatie heb ik de gegevens omtrent uw zending gecontroleerd. Het onderzoek naar uw zending is opgestart. Door de huidige drukte is de reactietermijn voor een onderzoek langer dan gebruikelijk. Ik kan dit tot mijn spijt niet versnellen en verwacht dat u binnen enkele werkdagen bericht zult krijgen over de stand van zaken in het onderzoek. Mijn excuses voor alle ontstane overlast.

Louisvdd
Er is geen oplossing aangeboden. Inmiddels zijn we niet 6 weken maar 11 weken nadat het post stuk is gepost en nog steeds geen melding of reactie. Er moet gewoon concreet een datum genoemd worden wanneer het onderzoek klaar is. Niet een klant die betaald heeft aan het lijntje houden want ik hoor al 4 weken dat er binnen enkele werkdagen een reactie komt naar het onderzoek. Ze houden je aan het lijntje zodat ze de vergoeding niet hoeven uit te betalen. Ik wil voor 7-8-2020 een antwoord op het onderzoek. Indien het pakket niet retour gestuurd is dan wens ik de vergoeding van €50 zoals in jullie voorwaarden staat. Graag hoor ik van jullie. Groeten, Louis