Klacht POSTNL: Slechte service.

Marcus

Brievenpost behandeld als pakket. Niet thuis briefje in de bus. Via de site door laten sturen naar post station. Bezorger is sinds 15 juni onderweg. Nu {3 juli} nog steeds onderweg volgens de site. 18 juni naar het post station {plus} gegaan of mijn pakketje, wat eigenlijk brievenpost is, er al is. "Nee"" was het antwoord. Contact gehad met de verkoper. Deze begrijpt er niets van want het moet door de brievenbus kunnen. Ik krijg gister een mail van de verkoper uit Engeland dat mijn pakket retour is gezonden omdat ik het niet heb afgehaald. Post.nl geeft de corona crisis als reden dat pakketten wat langer onderweg kunnen zijn. Contact met post.nl om een klacht in te dienen is vergeefse moeite. Telefonisch gewoonweg niet te bereiken. Om precies 08:30 zijn alle medewerkers in gesprek. En de chat hulp is gewoonweg een lachertje. Kan mijn gestelde vragen gewoonweg niet beantwoorden en valt vaak in herhaling. Conclusie: post.nl weet heel goed dat ze fout zitten en willen gewoonweg geen contact. Alles aan de contact en service hulp is er juist op gericht om geen contact met ze te krijgen. Als ik de kans krijg om een keuze te maken welke bezorg service ik wil gebruiken dan wordt het DHL.

Betere service. Het berdrijf kan niets meer doen. Pakket wordt nogmaals verzonden weer op mijn kosten.

Ik snap inderdaad dat u hier niet blij mee bent. Ik heb er even naar gekeken in ons systeem, maar zie de zending door de afzender als een standaard pakket is verzonden. Hierdoor is het ook behandeld als een standaard pakket en is het met de pakket bezorger mee geweest en niet de postbezorger. Op 13-6-2020 was er een bezorgpoging van deze zending geweest, maar op dat moment was er niemand thuis. Daardoor is de zending op 15-6-2020 afgeleverd bij de afhaallocatie. Daar blijft het maximaal 7 dagen liggen. Na deze periode is de zending daarom retour gestuurd naar de afzender. Ik kan hier helaas verder weinig aan doen.

Marcus
L.S. "Op 13-6-2020 was er een bezorgpoging van deze zending geweest, maar op dat moment was er niemand thuis. Daardoor is de zending op 15-6-2020 afgeleverd bij de afhaallocatie"" Bovenstaande reactie vindt ik vreemd. De pakketbezorger is langs geweest. Waarom gooide deze het pakketje dan niet in de bus. Bij DHL krijg je daar wel standaard een melding van op hun site. Letterlijk "u hoeft niet thuis te blijven, het pakketje past door de brievenbus". Of dit nu brievenpost is of pakketje. Misschien een tip. De zending is niet "daardoor" afgeleverd dat heb ikzelf gedaan met de niet thuis code. Want ik was de volgende dag ook niet thuis. En ik ben bij de afhaal locatie geweest en daar was mijn pakketje niet aanwezig. Dat was twee dagen later. En voor wat betreft, contact opnemen met jullie. Dat is gewoonweg niet te doen. Zie mijn eerder comment. Voortaan zal ik dat doen bij klachtenkompas. Want het is niet de eerste keer. Waarom denkt u dat ik hier mijn klacht neerleg.