Klacht POSTNL: Slechte service.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 460149
Gebruiker
Marcus
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Brievenpost behandeld als pakket. Niet thuis briefje in de bus. Via de site door laten sturen naar post station. Bezorger is sinds 15 juni onderweg. Nu {3 juli} nog steeds onderweg volgens de site. 18 juni naar het post station {plus} gegaan of mijn pakketje, wat eigenlijk brievenpost is, er al is. "Nee"" was het antwoord. Contact gehad met de verkoper. Deze begrijpt er niets van want het moet door de brievenbus kunnen. Ik krijg gister een mail van de verkoper uit Engeland dat mijn pakket retour is gezonden omdat ik het niet heb afgehaald. Post.nl geeft de corona crisis als reden dat pakketten wat langer onderweg kunnen zijn. Contact met post.nl om een klacht in te dienen is vergeefse moeite. Telefonisch gewoonweg niet te bereiken. Om precies 08:30 zijn alle medewerkers in gesprek. En de chat hulp is gewoonweg een lachertje. Kan mijn gestelde vragen gewoonweg niet beantwoorden en valt vaak in herhaling. Conclusie: post.nl weet heel goed dat ze fout zitten en willen gewoonweg geen contact. Alles aan de contact en service hulp is er juist op gericht om geen contact met ze te krijgen. Als ik de kans krijg om een keuze te maken welke bezorg service ik wil gebruiken dan wordt het DHL.

De oplossing

Betere service. Het berdrijf kan niets meer doen. Pakket wordt nogmaals verzonden weer op mijn kosten.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap inderdaad dat u hier niet blij mee bent. Ik heb er even naar gekeken in ons systeem, maar zie de zending door de afzender als een standaard pakket is verzonden. Hierdoor is het ook behandeld als een standaard pakket en is het met de pakket bezorger mee geweest en niet de postbezorger. Op 13-6-2020 was er een bezorgpoging van deze zending geweest, maar op dat moment was er niemand thuis. Daardoor is de zending op 15-6-2020 afgeleverd bij de afhaallocatie. Daar blijft het maximaal 7 dagen liggen. Na deze periode is de zending daarom retour gestuurd naar de afzender. Ik kan hier helaas verder weinig aan doen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marcus
Datum
Uiteindelijke oplossing
L.S. "Op 13-6-2020 was er een bezorgpoging van deze zending geweest, maar op dat moment was er niemand thuis. Daardoor is de zending op 15-6-2020 afgeleverd bij de afhaallocatie"" Bovenstaande reactie vindt ik vreemd. De pakketbezorger is langs geweest. Waarom gooide deze het pakketje dan niet in de bus. Bij DHL krijg je daar wel standaard een melding van op hun site. Letterlijk "u hoeft niet thuis te blijven, het pakketje past door de brievenbus". Of dit nu brievenpost is of pakketje. Misschien een tip. De zending is niet "daardoor" afgeleverd dat heb ikzelf gedaan met de niet thuis code. Want ik was de volgende dag ook niet thuis. En ik ben bij de afhaal locatie geweest en daar was mijn pakketje niet aanwezig. Dat was twee dagen later. En voor wat betreft, contact opnemen met jullie. Dat is gewoonweg niet te doen. Zie mijn eerder comment. Voortaan zal ik dat doen bij klachtenkompas. Want het is niet de eerste keer. Waarom denkt u dat ik hier mijn klacht neerleg.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen