Klacht POSTNL: Slechte service.

Marcus

Ik wil een pakje laten bezorgen op het dichtstbijzijnde post adres daar ik morgen moet werken. Dit geeft echter wat problemen blijkbaar. Dichtstbijzijnde is de plus op de roggestraat in Arnhem. Afstand 50 mtr. Echter die mogelijkheid krijg ik nu in een keer niet meer. Dichtstbijzijnde is nu de primera op de steenstraat. Afstand 379 mtr. door de drukke stad. En dat in coronatijd. Deze hebben zich eerder ook al afgevraagd waarom post.nl mijn pakketjes hier afgeeft. Ik heb geprobeerd post.nl te bereiken met die leuke chat van ze. Deze kan mijn vragen niet beantwoorden. Bellen geeft een wachttijd. Dan maar weer zo via klachtenkompas.

De mogelijkheid om weer bij de plus op de roggestraat in arnhem te laten bezorgen.

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwacht pakket. U bent het niet eens met het gekozen PostNL-punt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij voorstellen dat u uw pakketten graag zo dicht mogelijk bij huis of uw werk zou willen ophalen. Aan iedere postcode is een PostNL-punt gekoppeld. Volgens mijn informatie is Primera op Steenstraat 17 A, 6828CA in Arnhem het PostNL-punt dat aan uw postcode is gekoppeld. Het gekoppelde punt is niet altijd het dichtstbijzijnde punt, omdat niet iedereen van hetzelfde postcodegebied bij hetzelfde PostNL-punt terecht kan vanwege de beperkte opslagcapaciteit. Op basis van logistieke overwegingen is er een verdeling gemaakt. U kunt hierop geen invloed uitoefenen. PostNL Pakketten wijzigt zelf het gekoppelde PostNL-punt indien dat logistiek gezien nodig is.

Wanneer u de bezorging voorafgaand aan de eerste bezorgpoging wilt wijzigen krijgt u de PostNL-punten te zien die op dat moment beschikbaar zijn. Het komt soms voor dat uw gewenste locatie op dat moment niet gekozen kan worden, bijvoorbeeld vanwege de opslagcapaciteit of een afwijkende route die dag.

Marcus
Eigenlijk geen oplossing. Alleen een waarom. Opslagcapaciteit van het post.nl punt. En de route planning wordt als argument gegeven. En daar betaal ik 6,75 voor. Ik zal het anders doen en mensen de mogelijkheid vragen om voor DHL te kiezen ipv Post.nl.