Klacht POSTNL: Status staat al 3 dagen op 'Zending is ontvangen door PostNL'

# 199891
KelvinatorNL

Goedemiddag meneer/mevrouw,

Ik heb voor het eerst via marktplaats iets gekocht en afgelopen dinsdagmiddag nadat ie verstuurd is van de verkoper een T&T nr ontvangen.
Ik heb die avond gelijk gekeken wat de status was en die stond op 'zending is ontvangen door postnl'. Dat zag er dus veelbelovend uit.
Het is inmiddels vrijdag en de zending staat nog steeds op 'zending is ontvangen door postnl'.
Ivm de waarde van de zending en dat het al 3 dagen duurt heb ik m'n twijfels of deze zending nog wel geleverd gaat worden. Ik heb m'n vermoedens dat het pakketje 'zoek is geraakt' danwel ontvreemd is.

Kunnen jullie uitzoeken wat er met pakketje is gebeurd? 3 werkdagen zijn er voorbij en nog altijd 'zending is ontvangen door postnl' , dan klopt er iets niet???

KelvinatorNL
    Inmiddels heb ik vandaag de zending ontvangen, maar zonder inhoud.
    Een sdd hdd twv 230 euro is verdwenen.
    En onder beheer van postnl is er met het pakje gerotzooid, want het is een feitelijke constatering dat de uiteinde van het envelopje (wat al verstevigd was met extra duck tape) met een mes/schaar is opengesneden/geknipt. Er zit geen scheur of iets dergelijks aan de envelop, het is gewoon lukraak opengeknipt/gesneden.
    Ik heb al telefonisch, via twitter en via jullie contact formulier een klacht ingediend, want het is te gek voor woorden dat dit heeft mogen gebeuren. Ook heb ik bij de politie aangifte gedaan vanwege diefstal.
    Het was al frappant dat het pakje 6 dagen op de inname postnl punt heeft gelegen zonder dat er wat mee gebeurde om vervolgens op de 7e dag/5e werkdag het pakje uiteindelijk in huis te hebben om er vervolgens achter te komen dat postnl het lef heeft om die lege envelop nog door m'n brievenbus te gooien.
    Het pakje is van z'n inhoud ontvreemd bij de postnl punt zelf, de bezorger die het naar het sorteercentrum heeft gebracht, een medewerker bij het sorteercentrum zelf, of door de postbezorger...Gaarne actie ondernemen! En ik neem geen genoegen met schuilen achter de algemene voorwaarden of refereren naar het feit dat het niet aangetekend is, want dit is gewoon pure diefstal.

Geachte heer Den Engelsman,

Uit uw bericht begrijp ik dat de inhoud van uw pakketje ontbrak toen het afgeleverd is. Dit is uiteraard zeer spijtig en begrijp dat u hier een klacht over heeft.

In ons sorteerproces is het mogelijk dat post open raakt. De post gaat op hoge snelheid door de sorteermachine heen en stoot dan af en toe tegen randjes aan. Het kan gebeuren dat de inhoud van de enveloppe gaat verschuiven en dat het daarom openscheurt. Uiteraard is dit niet de bedoeling, maar dit zou gebeurd kunnen zijn.

Ik zie dat u al een klacht over dit voorval bij ons ingediend hebt. Ik kan u hier verder niet meer mee helpen. De afzender is de opdrachtgever van deze zending en kan in dit geval contact met ons opnemen.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Mocht u nu of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via www.postnl.nl/klantenservice.

Bertrand
    Klantenservice PostNL