Opgelost door POSTNL: Straf port / extra postokosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 67442
Gebruiker
w.j.mak@hccnet.nl
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Ik moet 1,92 bijbetalen om een poststuk te kunnen ontvangen wat slechts 1 gram te zwaar blijkt te zijn, althans dat blijkt uit de gegevens die ik op kan vragen op de website van postnl.
Hoe vaak komt het niet voor dat we post versturen wat vele grammen onder het toegestane gewicht is.
Ik vraag me werkelijk af of de tolerantie naar boven niet te scherp vastgesteld is.
Het kroontje in het logo geeft wat mij betreft niet de koninklijke weg weer.

Gewenste oplossing

Levering poststuk zonder bijbetaling.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Mak,Hartelijk dank voor uw bericht. U geeft aan dat u een portokaart heeft ontvangen in verband met een onvoldoende gefrankeerde zending. Ik begrijp dat u hier niet blij mee bent. Graag geef ik u een toelichting.Volgens mij administratie is de zending inderdaad 1 gram te zwaar geweest. Het bedrag bestaat uit het aan frankering ontbrekende bedrag, afgerond naar het eerstvolgende veelvoud van € 0,64 vermeerderd met € 1,28 administratiekosten.Als geadresseerde bent u uiteraard niet verplicht deze kosten te voldoen, het is namelijk een verzoek. U mag daarom de sticker verwijderen en de kaart terugsturen met de melding 'afgeboekt in overleg met KS'. Ik adviseer u deze kaart vervolgens via de oranje brievenbus terug te sturen. Voor het ontstane ongemak bied ik u mijn excuses aan.Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven en verzoek u de melding op deze website af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL. Met vriendelijke groet, Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    w.j.mak@hccnet.nl
    Datum
    Het kroontje mag weer op hoor, voor 1 gram te zwaar hoef ik niets bij te betalen.
    Volledig tevreden met de klachtafhandeling.
    Tip voor Post nl: voer net als bij een snelheidscontrole een correctiefactor in, niet iedereen heeft een brievenweger in huis.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen