Klacht POSTNL: Strafport, maar niet bekend bij welk poststuk.

M K vd P

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag heb ik strafport ontvangen. Echter kan ik nergens aan zien (sticker op poststuk oid) welk poststuk het betreft /betrof en daarmee ook de strafport niet op de afzender verhalen.

Mvg
Maartje K.

Kwijtschelding strafport en/of voortaan poststuk zelf voorzien van sticker strafport,

Geachte mevrouw Keijzers,

Als ik het goed begrijp heeft u een porto kaart ontvangen van PostNL die u onterecht vindt. Uit uw verhaal kan ik lezen dat u geen idee heeft over welk poststuk het gaat of überhaupt van welke persoon deze komt.

Graag wil ik van u de betaalcode ontvangen, hiermee kan ik gelijk inzien waar het omgaat zodat ik voor u het kan verhelderen. Want ik begrijp heel goed dat je hierbij vraagtekens krijgt, dan die wil ik graag wegwerken voor u. Ik kan u niet verzekeren om de afzender te achterhalen, maar ik zal mijn best doen.

Graag kom ik uw reactie tegemoet.

Nova
    Klantenservice PostNL
    M K vd P
    Dag Nova,

Bedankt voor de reactie. Helaas viel dezelfde week een tweede strafport in de bus. En dat terwijl we zeer regelmatig pakketjes ontvangen en nooit eerder strafport ontvingen.
    Codes zijn:
    G11.151005.000481
    D12.151001.000312

Sindsdien vraag ik zenders nogmaals goed het pakketje te wegen en checken of het in brievenbus past.

Bedankt alvast voor de reactie.

Mvg
    Maartje
    Geachte mevrouw Keijzers,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb de meegestuurde codes gecontroleerd. Het gaat hierbij om een zending van 355 gram, gefrankeerd met €1,38 en eentje van 265 gram, gefrankeerd met €2,76. Als geadresseerde bent u uiteraard niet verplicht deze kosten te voldoen. U kunt de sticker van de portokaart verwijderen en deze onder vermelding van ‘afgeboekt in overleg met klantenservice’ retour sturen. Voor het ontstane ongemak bied ik u mijn excuses aan.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar