Opgelost door POSTNL: strafport niet terecht

erik janssen

Ik heb op 9 december een postzegelcode gekocht en dezelfde dag gebruikt. Deze zegel was tot 14 december geldig en nu wil het feit dat Postnl het te druk heeft rond deze tijd en niet in staat bleek om deze brief voor de einddatum te scannen en te bezorgen.
Nu krijgt de ontvanger een strafport kaart omdat er niet voldoende gefrankeerd zou zijn..... te erg toch... de brief weeg 10 gram .

Hoe moet ik hier mee om gaan?

kwijtschelden strafport

Bijlagen

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het ontvangen van een portkaart. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik snap inderdaad dat dit niet fijn is. Het is mogelijk dat de postzegelcode in ons systeem niet goed herkend werd, waardoor deze portkaart automatisch is verzonden. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- de volledige betaalcode van de portkaart

beste,

Dank u voor de snelle reactie.

in de bijlage de brief, een rouwkaart van 10 gram inclusief enveloppe, en de porto kaart.

D02.201211.252611

Er wordt ook gesteld dat rond 11-12 de brief bezorgd werd en dat is niet zo, de bezorging was rond 16-12 . Het scannen is dus wel op tijd gebeurd. Misschien twee brieven tegelijk gewogen... we hebben de kaart nog als dat gewenst is.

Dank
    erik janssen
    Beste postnl het is even druk maar kom op
    Geachte heer,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Mijn excuses voor mijn late reactie en het feit dat de geadresseerde ten onrechte een portokaart heeft ontvangen. Ik zie op de foto inderdaad dat er een postzegelcode op de envelop staat.

De geadresseerde hoeft de kosten uiteraard niet te betalen. Ik heb deze laten vervallen. De geadresseerde mag deze portokaart als niet verzonden beschouwen en kan deze weggooien.

erik janssen
prima oplossing en zelfs in deze drukke tijd netjes gereageerd