Klacht POSTNL: strafporto 300%?

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 63396
Gebruiker
r
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik kreeg een kaartje van postnl of ik € 1,92 wilde betalen omdat wij een postzegel vergeten waren te plakken ter waarde van 0,64 cent. is 300% boete tegenwoordig normaal en mag dat zomaar?

De oplossing

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Koedam,Hartelijk bedankt voor uw reactie op deze website. U heeft een vraag over de portokaart die u van ons heeft ontvangen. Graag geef ik u een toelichting. Het te betalen bedrag bestaat uit het aan frankering ontbrekende bedrag, afgerond naar het eerstvolgende veelvoud van € 0,64 vermeerderd met € 1,28 administratiekosten. Ik begrijp wel dat het niet prettig voor u is dat er nu kosten bij komen, maar ik wil u toch vriendelijk verzoeken om deze kosten te voldoen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Annet
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    r
    Datum
    ik snap best dat er een "boete" aan zit en waar die uit bestaat. maar 300% is niet rechtvaardig en die ga ik ook zeker niet betalen. ik ga desnoods naar de rechtbank toe om dit te laten onderzoeken. Dit is nu een principe kwestie en het word tijd dat dit in het nieuws gaat komen denk ik.mag ik jullie een factuur sturen als er eens iets niet zoals afgesproken bezorgen word? laat staan 300% van de kosten? lijkt me net zo onwerkelijk als jullie briefje.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Koedam,Bedankt voor uw reactie. Uiteraard bent u geheel vrij in de keuze die u hierin maakt. De administratiekosten zijn niet zozeer een boete maar een compensatie voor onze inspanning veroorzaakt door onderfrankering. Wanneer u een portokaart niet betaalt, dan volgt er eenmalig een herinnering. Wij ondernemen daarna geen verdere stappen omdat we er vanuit gaan dat u de redelijkheid inziet van betaling voor een geleverde dienst (in dit geval de bezorging van een brief).
    Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven.Met vriendelijke groet, Tamar
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    r
    Datum
    post.nl is star en denk niet met klanten mee. het zijn standaard antwoorden die ze geven en zijn niet bereid om mee te denken met hun klanten zodat ze misschien in de toekomst niet zoveel klachten krijgen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
r
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen