Opgelost door POSTNL: strafporto onterecht opgelegd

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 140730
Gebruiker
eric
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Per briefpost verzond ik een boekje. Hiervoor heb ik een standaard C4 monsterzak-enveloppe gebruikt met de afmetingen 32,4 x 22,9 x 0,38 cm. Het boekje paste er ruimschoots in en de enveloppe stond niet bol. De dikte heb ik goed nagemeten. Het gewicht kwam op 495gr waardoor ik 5 eentjes heb gefrankeerd.
Inmiddels heb ik een verzoek tot porto betaling ontvangen met onjuiste specificaties van mijn brief. Vermeld wordt 32,5 x 22,7 x 0,45 cm en 510gr. Hierdoor wordt het onder pakket gekwalificeerd met het verzoek om maar even 5,52€ bij te betalen. Hier ben ik het niet mee eens. Ik verzend mijn boekje altijd met de standaard monsterzak-enveloppe met brievenbusafmeting. Ik verzoek PostNL dit verzoek om starfporto in te trekken. Betaalcode R12.151125.000491

De oplossing

Ik verzoek PostNL dit verzoek om starfporto in te trekken.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Binneweg,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen waar u het niet mee eens bent.

    U geeft aan dat u het poststuk van te voren hebt gewogen en gemeten. Ik vertrouw erop dat u dit correct heeft gedaan en het poststuk naar waarde heeft gefrankeerd. De portokaart hoeft u daarom niet te betalen.

    Zou u de sticker met uw adresgegevens erop willen verwijderen? Als u op de portokaart wilt noteren 'Afgeboekt i.o.m. Klantenservice' en deze in een (oranje) PostNL brievenbus wilt gooien, dan handelen wij het verder voor u af.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice


    Met vriendelijke groet,
    Raf
    PostNL
  2. Auteur
    eric
    Datum
    Heel netjes opgelost door de klantenservice van PostNL.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
eric
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen