Klacht POSTNL: Strafportokosten U03.160316.000793

TB

Op 17 maart jl. heb ik een ansichtkaart ontvangen. Een paar dagen later ontving ik een portokostenkaart van Postnl waarin vermeld stond dat betreffende ansichtkaart onvoldoende gefrankeerd was, waardoor ik €2,19 moest betalen (betaalde porto €0,73, benodigde porto €1,46 en te betalen porto €2,19. De betaalde porto en de benodigde porto zijn bij elkaar opgeteld!!!). Hier ben ik het niet mee eens; doordat de portokostenkaart een paar dagen na ontvangst van de ansichtkaart ontvangen is, wist ik op 17 maart niet dat de ansichtkaart onvoldoende gefrankeerd was en heb ik dus ook geen gelegenheid gehad om de ansichtkaart te weigeren.
Ik zou dan ook graag zien dat de strafporto van €2,19 kwijtgescholden wordt.

Doordat ik de portokostenkaart een paar dagen na ontvangst van de ansichtkaart ontvangen heb, wist ik op 17 maart niet dat de ansichtkaart onvoldoende gefrankeerd was en heb ik dus ook geen gelegenheid gehad om de ansichtkaart te weigeren.
Ik zou dan ook graag zien dat de strafporto van €2,19 kwijtgescholden wordt.

Geachte mevrouw Beeuwkes,

Bedankt voor uw bericht via deze website. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om een portokaart te ontvangen. Zeker omdat u niet de afzender van dit poststuk bent. Graag geef ik u een toelichting.

We zullen de portokaart altijd naar de afzender te sturen. Helaas is dit in uw geval niet mogelijk geweest. Daarom heeft u dit verzoek ontvangen. Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat u deze kosten inmiddels heeft voldaan. Ik wil u hiervoor hartelijk bedanken.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd

Annet